افتتاح هم زمان ۲۳ مدرسه خیرساز در سفر استاندار به جنوب کرمان 

در دومین روز از سفر کاری استاندار به جنوب کرمان و با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی و تجهیز مدارس استان، نماینده جیرفت و عنبرآباد ۲۳ مدرسه مولانا به همت خیر نیک‌اندیش محسن ابریشم‌چی به صورت همزمان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، در دومین روز از سفر کاری استاندار به جنوب کرمان و با حضور مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی و تجهیز مدارس استان، نماینده جیرفت و عنبرآباد ۲۳ مدرسه مولانا به همت خیر نیک‌اندیش محسن ابریشم‌چی به صورت همزمان افتتاح شد.



«علی زینی وند» در این آیین با اشاره به نیاز ضروری کشور و استان به فضاهای آموزشی، گفت: باید روند احداث مدارس تسریع شود.


استاندار کرمان ابراز کرد: اگر ظرفیت های مان را درک کنیم، ایران کشوری نیازمند نخواهد بود.


وی بر تکمیل مدارس خیر ساز استان تا پایان سال جاری تاکید کرد و افزود: تجهیز مدارس خیرساز با بهترین باید کیفیت در اولویت باشد.


زینی وند تسریع در کار خیران را مورد تاکید قرار داد و ضمن ابراز امیدواری، خاطرنشان کرد: طی ۱۰ سال آینده فضاهای مکفی آموزشی احداث شده و سپس به دنبال کیفی سازی مدارس برویم.


استاندار کرمان تصریح کرد: استعداد در دل روستاها و دانش‌آموزان است و سرمایه‌گذاری روی آنها سرمایه‌های اجتماعی را برای آینده به همراه خواهد آورد. کار خیری در مناطق محروم دستاورد بزرگی برای جامعه ما خواهد داشت. 

 

 

تحقق سرانه مطلوب ۸ متر فضای آموزشی در استان 

 

«احمد اسکندری نسب» در این آئین به نقش ۵۰ درصدی خیران در احداث فضاهای آموزشی استان اشاره کرد و گفت: مدرسه یک امکان و ظرفیت برای پرورش استعدادهای خوب کشور، مسئولیت‌پذیری، اخلاق و ادب و ساختن ایران است.


مدیرکل آموزش و پرورش کرمان از ارتقای رتبه استان در سرانه فضای آموزشی به میزان میانگین کشوری ۵.۲ متر خبر داد و ضمن ابراز امیدواری، عنوان کرد: به زودی سرانه مطلوب ۸ متر فضای آموزشی در استان محقق شود.


وی یادآور شد: طی سه سال گذشته ۲ هزار و ۵۷۰ کلاس در استان کرمان احداث شده که خیران نقش اساسی در آن داشته‌اند.


واعظی مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در این آئین از همت خیر مدرسه‌ساز ابریشم‌چی به واسطه احداث ۲۳ مدرسه با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان در جنوب استان تقدیر کرد. 

 


شایان ذکر است: در دومین روز از سفر استاندار به جنوب کرمان ۲۳ مدرسه خیرساز در قالب ۸۸ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد تومان در شهرستان‌های جیرفت، فاریاب، کهنوج و رودبار افتتاح شد.

کد خبر 1110450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha