تراکم ۲۱ درصدی نیروی انسانی در پست مازندران/دریافت الکترونیکی نامه های مردم در دستور کار قرار دارد

سبحانی فر با بیان اینکه بیش از ۲۱ درصد تراکم نیروی انسانی در پست استان مازندران داریم در حالی که شاخص کشوری ۸ درصد است، گفت:به‌جای تغییر وضعیت نیروها سیاست افزایش درآمد در پیش گرفته شد تا همکاران هم در بخش معیشت و هم امنیت شغلی آسوده‌خاطر باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، «رمضانعلی سبحانی‌فر» امروز(۶آبان) در سفرش به مازندران در نشست خبری در شهرستان ساری، اظهار کرد: رفع مشکلات معیشت در بین نیروهای انسانی از جمله اهداف اولیه پست است که مدیران استانی می‌توانند با دوری از بی‌تفاوتی با دقت بیشتر و تکیه بر سیاست‌های درست به آن کمک کنند.

 

 

معاون وزير ، رئيس هیات مديره و مديرعامل شركت ملی پست جمهوری اسلامی ايران با تاکید بر ارائه آمار درست، گفت: افزایش رضایت‌مندی مشتری و اعتماد به پست وابسته به این است که خروجی اقدامات به درستی منعکس شود، چالش جابه‌جایی یا تعدیل پرسنل از مواردی است که همواره با آن ارتباط داریم.

 

 

سبحانی‌فر با بیان اینکه پاسخگویی درست و صحیح مدیران به افرادی که می‌خواهند آزادانه بچرخند کار نکنند و مطالبه‌گری کنند ضرورت دارد، افزود: گاها با این مواردی برخورد می کنیم که با مکاتبات می‌خواهند شبکه را به چالش بکشند، پس اصلاح ساختار نیروی انسانی در پست مازندران باید در اولویت قرار بگیرد.

 

 

مديرعامل شركت ملی پست با تاکید بر اینکه ما از کار درست حمایت می‌کنیم، اعلام کرد: در حال حاضر سهم نیروی انسانی مازندران در کشور ۴.۲ درصد، سهم درآمد استان ۲.۸ درصد، سهم ترافیک استان در کشور ۳.۲ و ضریب تعادل ۰.۶۶ درصد است که بسیار پایین است.

 

 

سبحانی فر ادامه داد: شرکت پست شرکتی درآمد هزینه است و بودجه دولتی ندارد، امروز سرانه درامد کارکنان استان مازندران ۹ میلیون تومان ولی سرانه هزینه در پست ۱۴ میلیون تومان است و این یعنی زیان! چیدمان نیروی انسانی استان جای کار دارد، بیش از ۲۱ درصد تراکم نیروی انسانی در پست استان داریم در حالی که شاخص کشوری ۸ درصد است.

 

 

وی یادآور شد: ما برای کاهش هزینه‌ها اقدام به خرید ۴۰۰ خودرو وانت کردیم، در بخش ناوگان درون‌شهری به‌روزرسانی و تقویت زیرساخت‌ها ایجاد خطوط جدید در جهت رضایت‌مندی بیشتر برای کاهش ترافیک صورت گرفت تا سرعت و دقت کار بیشتر شده و به درآمد بالا بی‌انجامد، که خوشبختانه درآمد مازندران حدود ۱۰۰ درصد افزایش پیدا کرده ولی ظرفیت بیش از این ها است.

 

 

سبحانی‌فر با اشاره به سرعت گرفتن کار روی هوشمندسازی سیستم پست در کشور، گفت: با راه‌اندازی کامل سیستم هوشمندسازی پست شاهد کاهش و قطع ثبت آمارهای کاذب خواهیم بود، همچنین در محورهای مرسولات عادی، توجه به بحث اقتصاد دیجیتال یا تجارت الکترونیک با راه‌اندازی سامانه روستابازار برای خرید و فروش محصولات با حذف واسطه‌ها و خدمات نیابتی اقدامات جدی را در دستور کار قرار دادیم.

 

 

مديرعامل شركت ملی پست عنوان کرد: به‌زودی بحث نقل و انتقال وسایط نقلیه با نیروی انتظامی را در دستور کار داریم که روزانه بیش از ۶۰ هزار ترافیک دارد و هدفمان کاهش هزینه با ارائه تاییدیه مکانی توسط پست صورت می‌گیرد، همچنین تکمیل بحث کدپستی، کمک در بحث سرشماری ثبتی مبنایی، موضوع تکمیل اطلاعات جی نف (کدپستی) را خواهیم داشت.

 

 

سبحانی فر اظهار کرد: بحث خدمات پستی الکترونیکی شامل رصد هوشمند، رونمایی از سامانه پیام دولت برای سهولت در ارسال و دریافت الکترونیکی نامه‌ها بدون هزینه با کسب درآمد و کاهش نیروی انسانی در استان مازندران در دستور کار است.

 

 

وی عنوان کرد: خالص دریافتی کارکنان پست استان در حال حاضر رقم خوبی است، واقعیت‌ها را ببینید، پیگیر بحث سختی کار و تصویب آن در هیات دولت هستیم، تاکنون تغییر وضعیت بیش از ۲ هزار نفر انجام شد و نصف این تعداد شناسه‌دار شدند، امنیت شغلی در مورد ایثارگران محقق شد.

 

 

سبحانی‌فر بیان کرد: به‌جای تغییر وضعیت نیروها سیاست افزایش درآمد در پیش گرفته شد تا همکاران هم در بخش معیشت و هم امنیت شغلی آسوده‌خاطر باشند،  تغییرات از جانب ما ایجاد شده اما تحولات دست مدیران در استان‌ها و شهرستان‌ها است تا به سمت سرعت، دقت و کیفیت بیشتر اقدامات حرکت کنیم.

 

 

کد خبر 1110455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha