رتبه ۱۸ پست مازندران در ترافیک مرسولات کشور

کرمی مازندران گفت: در هفت ماهه ۱۴۰۰ در رشد ترافیک مرسولات در کشور رتبه ۱۸ را دارد که قابل پذیرش نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری،«حسین کرمی» امروز(۶آبان) در حاشیه سفر «رمضانعلی سبحانی‌فر»معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مازندران در نشست خبری، بیان کرد: استان مازندران ۵۱۴ نیروی رسمی و قراردادی و ۴۹ نیروی شرکتی دارد که در حال فعالیت هستند.

 

 

مدیرکل پست استان مازندران افزود: در دو ماهه ۱۳۹۸، در ترافیک منفی ۲۳ بودیم و در درآمد مثبت ۷، متوسط درآمد استان ماهیانه ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بود اما در هفت ماهه ۱۳۹۹ در ترافیک منفی ۲۲ باقی ماندیم، در هفت ماهه ۱۳۹۹  در بخش درآمد مثبت ۴۹ بوده و درآمد به ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان با میانگین نرخ ثبتی ۱۱ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است.

 

 

کرمی اضافه کرد: ترافیک استان در هفت ماهه ۱۴۰۰ به رشد ۱.۷ درصدی،  رشد درآمد به مثبت ۴۵ رسید و متوسط درآمد استان از مرز ۲ میلیارد به ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در ماه رسید.

 

 

وی یادآور شد: در بخش نرخ ثبتی مرسولات در میانگین نرخ و درصد رشد از کشور بالاتریم، ولی مازندران در هفت ماهه ۱۴۰۰ در رشد ترافیک مرسولات در کشور رتبه ۱۸ را دارد که قابل پذیرش نیست، رتبه رشد درآمد ما در هفت ماه ۱۴۰۰ در کشور نهم است اما در گروه جی ۸ رتبه دوم را داریم.

 

 

کرمی گفت: در سال ۱۳۹۹، در بخش ارزیابی مازندران رتبه ۳۱ کشور را دارد که در سال ۱۳۹۹ به رتبه یازدهم کشور رسید و در هفت ماهه ۱۴۰۰ این رتبه تا مرداد ماه به هشتم کشور رسید، در بخش ضریب تعادل که نگاه کشور به مازندران ۶۸ است رتبه ۶۶ را داریم، یعنی اینکه ۱۶ میلیارد تومان زیان انباشت داریم.

 

 

وی در ادامه اذعان کرد: شاخص مطالبات استان ۶ ماهه سال گذشته، ۷ میلیارد تومان وصول و ۵ میلیارد تومان مانده مطالبات داشتیم اما در ۶ ماهه سال جاری، وصولی‌ها به میلیارد و ۱۰۰ میلیون و ۷ میلیارد تومان و به ۴ میلیارد تومان رسید.

 

 

کرمی با اشاره به رتبه کیفیت پست در مازندران، تصریخ کرد: در پایان اردیبهشت ۱۳۹۸، رتبه کیفیت استان سی و یکم با امتیاز ۶۹.۵ از صد بود، اما در حال حاضر مازندران  رتبه چهارم کیفیت را در پست کشور دارد، خوشبختانه پست در استان مازندران در مسیری قرار گرفت که اقدامات سرعت بیشتری بگیرد و دانش بیشتری را کسب کند.

 

 

مدیرکل پست استان مازندران با بیان اینکه در بخش خودروهای دانه شمار خودرویی هشت خودرو با ۱۲ نیروی انسانی با میانگین نرخ ۳ هزار و ۴۰۰ تومان کارکنان داریم، اعلام کرد: همچنین فسخ قراردادهای متوالی از مشکلات ما است، در شهرستان‌ها شاهد کمبود خودرو هستیم، استان مازندران در بحث بضاعت ابزار کار ماشین در پایین ترین سطح کشور قرار دارد.

 

 

وی ادامه داد: در بحث سهم ترافیک و درامد دفاتر پیشخوان در هفت ماهه سال جاری ، ۲۰ درصد از درآمد استان مربوط به این بخش و ۱۳ درصد در بحث ترافیک است که قابل قبول است و با این حجم و متورم بودن نیروی انسانی می‌توان نگاه بهتری داشت، در بحث امانت ۶۲ درصد رشد داشتیم، بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار مرسوله وارده در صادره هم ۵۷ درصد رشد داشتیم.

کد خبر 1110457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha