ضرورت گفتمان‌سازی علمی و پژوهشی  در جامعه/سهم شهرستان‌ها در عرصه علم مشخص شود

فرخنده گفت: مأموریت بسیج علمی در بیانیه گام دوم انقلاب، گفتمان سازی علمی در جامعه و شناسایی نخبگان و استفاده از ظرفیت های مردمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «علی فرخنده» امروز (۶ آبان) در جمع نخبگان علمی شهرستان درمیان، اظهار کرد: کسی که مسلح به سلاح علم باشد پیشنهاد، راهکار و فکر او قدرت آفرین است.

 

مسئول بسیج علمی و پژوهشی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه از دیدگاه غرب، علم موجب تسلط بر دیگران، استعمار و چپاول ثروت های مردم است، تصریح کرد: اما از دیدگاه اسلام، علم موجب قدرت بازدارندگی است. موشکی که شهید تهرانی مقدم ساخت بر اساس تفکر و روحیه انقلابی و اسلامی بود.

 

وی ادامه داد: کسی که به علم دست پیدا کرد موجب قدرت وی در سطح دنیا است اما جامعه و شخصی که مسلح به سلاح علم نشود ضعیف می ماند لذا نخبگان علمی باید با برنامه ریزی و روحیه جهادی برای آینده جامعه خود و داشتن مدیران انقلابی و جهادی در همه عرصه های نظام تلاش کنند.

 

فرخنده با اشاره به اینکه براساس تاکیدات رهبر معظم انقلاب باید بسیج جلوتر از همه وارد عرصه علم شود، افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب اولین توصیه مقام معظم رهبری در عرصه علم و پژوهش است.

 

مسئول سازمان بسيج علمی، پژوهشی و فناوری خراسان جنوبی با بیان اینکه ما در عرصه های اقتصاد، صنعت، تربیت اسلامی و فرهنگ نیازمند علم دانش بنیان هستیم، تصریح کرد: باید در جامعه مسلح به علم همراه با معنویت باشیم.

 

به گفته وی جمهوری اسلامی ایران در حوزه تولید علم جزو  10 کشور برتر دنیا است و رتبه اول موشکی در دنیا را داریم و تکنولوژی آن در دست جوانان مومن و انقلابی ما است.

 

فرخنده با بیان اینکه تفکر ما نمی توانیم در عرصه علم و تکنولوژی برای دوران رضا خان و محمد رضا پهلوی است که وزرای آنها می گفتند ایرانی قدرت تولید علم را ندارد، گفت: اگر پایگاه های بسیج، به پایگاه شناسایی نخبگان و توانمندسازی آنان و آموزش خلاقیت و طرح های فناورانه تبدیل نشود بسیج به ماموریت خود در بیانیه گام دوم انقلاب عمل نکرده است.

 

مسئول بسیج علمی و پژوهشی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی بیان کرد: تولید ایده و علم است که تولید ثروت می کند و تولید ثروت نیز اقتدار، ابهت و قدرت را به دنبال دارد.

 

فرخنده با اشاره به اینکه امروز نخبگان علمی ایران که در کشور مورد حمایت قرار نگرفته اند در ناسا و برخی از کشورهای غربی فعالیت می کنند، افزود: سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری در گام دوم انقلاب مأموریت گفتمان سازی علمی، پژوهشی و فناوری در جامعه را دارد.

 


وی در ادامه به ضرورت مدیریت عالمانه برای تخصیص درست منابع تأکید کرد و گفت: ماموریت بسیج علمی گفتمان سازی علمی در جامعه و شناسایی نخبگان و استفاده از ظرفیت های مردمی است.

 

فرخنده با بیان اینکه ایجاد پایگاه های علمی و تشکیل هسته های تخصصی علمی در سطح شهرستان‌ها از ماموریت بسیج علمی، پژوهشی و فناوری است، عنوان کرد: با استفاده از ظرفیت های نخبگانی می‌توان در بحث فرآوری محصول استراتژیک زرشک این استان فعالیت کرد.

 

مسئول بسیج علمی و پژوهشی سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید از گیاهان دارویی استان تولید ثروت و اشتغال داشته باشیم، افزود: در این راستا هسته های علمی می توانند نقش خود را به خوبی ایفا کنند و باید سهم شهرستانها در عرصه علم مشخص شود.

 

وی در پایان گفت: باید با استفاده از ظرفیت‌های نخبگانی و با هم افزایی سازمانها برای حل مشکلات و برطرف کردن موانع در شهرستانها گام اساسی برداشت و کار زیر بنایی در عرصه علم انجام شود.

 

کد خبر 1110486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha