فتنه حمله سایبری به سامانه هوشمند کارت سوخت با هوشیاری مردم ناکام ماند

حجت الاسلام حمید بامری گفت: : با هوشیاری مردم، این فتنه ناکام ماند اما دشمن مدام در حال طراحی و ضربه است که باید هوشیار باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۷ آبان ماه حجت الاسلام «حمید بامری» در خطبه های نماز جمعه عنبرآباد، ضمن توصیه به تقوای الهی به دنبال سلسه مباحث عوامل تحکیم و استحکام خانواده به یکی از عوامل قوام خانواده اشاره کرد و گفت: غیرت در خانواده از عوامل استحکام خانواده است و ریشه غیرت از محبت است و غیرت در خانواده به معنای این است که زن و مرد، حریم الهی را محافظت کنند.



امام جمعه عنبرآباد با بیان ۲ راهکار مهم برای تقویت غیرت در نظام خانواده، خاطرنشان کرد: یکی از عوامل تقویت غیرت در نظام خانواده، توجه به مراوده محرم و نامحرم و توجه به پوشش در خانواده است، هرچه خانواده به ارتباط بین محرم و نامحرم بیشتر توجه کند و این حریم بیشتر محافظت شود بیشتر باعث تقویت غیرت می‌شود.


وی ادامه داد: متاسفانه برخی از خیانت هایی که در درون روابط فامیلی اتفاق می افتد ریشه اش عدم توجه به حریم روابط محرم و نامحرم است.


حجت الاسلام بامری بیان کرد: دومین راهکار افزایش غیرت در خانواده، فراهم کردن محیط سالم و آرامش بخش برای افراد خانواده است که والدین باید بطور جدی مراقبت کنند تا بستر خانواده ها از الوده شدن محفوظ بماند.


خطیب جمعه عنبرآباد تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که متاسفانه چند سالی هست که خانواده ها با آن مواجه هستند غیرت زدایی رسانه ها با پخش سریالها و برنامه های خودشان است که فحشا و خیانت را عادی جلوه می دهند و از این طریق موجب تضعیف بنیان خانواده ها می شوند.


وی اظهار کرد: حمله سایبری به سامانه هوشمند کارت سوخت یک فتنه برنامه ریزی شده از سوی دشمن بود که الحمدالله ناکام ماند و این اتفاق از چند سطح قابل تحلیل و بررسی است.


حجت الاسلام بامری اضافه کرد: یک سطح آن سیاسی است، چرا که انتخاب زمان و محور حمله نشان از یک طراحی قبلی از سوی دشمن زبون دارد، سالگرد آشوب‌های بنزینی از یک طرف و اختلال در بنزین رسانی در اروپا از طرف دیگر و ایجاد نارضایتی از دولت مردمی و فشار بر ایران در آستانه مذاکرات برجامی از مهمترین اهداف سیاسی دشمنان است.


وی ابراز کرد: دشمن در این مرحله دچار خطای محاسباتی و عجله در انتخاب زمان شد، مردم ایران به درستی و با بصیرت همیشگی خود، هدف شوم دشمن را تشخیص دادند‌.

 

حجت الاسلام بامری تاکید کرد: اقدام به هنگام و شجاعانه صداوسیما در صحنه و اطلاع رسانی سریع، قدرت ابتکار عمل رسانه ای را از دشمن گرفت.


امام جمعه عنبرآباد ادامه داد: نکته مهم حضور میدانی رئیس جمهوری در پمپ بنزین با لغو جلسه سخنرانی در اجلاس همسایگان و بعد حضور سرزده در وزارت نفت و تشکیل جلسه فوری جهت رفع مشکل اقدام بسیار مهمی بود.


وی عنوان کرد: سطح دیگر این اتفاق، امنیتی و اطلاعاتی بودن آن است که شواهد نشان می دهد در سالهای اخیر مخصوصا ۸ سال گذشته بی توجهی به ظرفیت درونزایی داخلی و بی اعتمادی به قدرت توان ملی و عدم باور به وجود جنگ ترکیبی و بعضا نفوذ عوامل مزدور در سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی در این عرصه موجب ایجاد حفره های امنیتی در عرصه های مختلف شده، که باید جدی بررسی شود و دولت و قوه قضاییه، عوامل این اتفاق را شناسایی و به مجازات عمل خودشان برسانند.


حجت الاسلام بامری خاطرنشان کرد: این اتفاق بیش از این که یک حمله باشد یک دفاع بزدلانه و منفعلانه در برابر ضربات سهمگینی که دشمن در حوزه سایبری و عرصه های مختلف از محور مقاومت در ماههای اخیر خورده، بود اما با این حال می طلبد ایران با اتخاذ تدابیر لازم آمادگی خود را بالا ببرد.


خطیب جمعه عنبرآباد با بیان این مطلب که مردم فهیم و بصیر ما وقتی مدیران و خدمتگذاران خود را در عرصه خدمت حاضر ببینند آستانه تحمل و تاب آوری آنها نیز زیاد می‌شود و توطئه های دشمن زبون را چون گذشته خنثی می کنند، گفت: با هوشیاری مردم، این فتنه ناکام ماند اما دشمن مدام در حال طراحی و ضربه است که باید هوشیار باشیم.


وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید حسین فهمیده، تصریح کرد: روز نوجوان و بسیج دانشجویی زنده نگهداشتن یاد شهادت نوجوان بسیجی شهید حسین فهمیده، از اصالت های دفاع مقدس است و باید این اصالت ها حفظ شود.


حجت الاسلام بامری با اشاره به فرا رسیدن ۱۳ آبان روز مبارزه ملی استکبار و روز دانش آموز، ابراز کرد: ۱۳ آبان روزی است که جوانان مومن و انقلابی، لانه جاسوسی آمریکا را تسخیرکردند و این روز نماد حضور نسل جوان در میدان و پیشگامی آنان در صحنه است.


امام جمعه عنبرآباد اظهار کرد: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا نماد شجاعت و جسارت نسل جوان انقلابی در مقابل هیمنه آمریکا است که این حادثه بزرگ را جوانان و دانش آموزان رقم زدند و به یقین آینده کشور هم به دست همین جوانان و دانش آموزان و دانشجویان است.


وی اضافه کرد: به فرموده رهبری حکیم "جوانان موتور حرکت عظیم ملت ایران هستند" جوانان عزیز ثابت کردند که با مقاومت، بصیرت، حرکت جهادی می شود به اوج عزت و افتخار به قله رسید و ملت ما اولین ملتی بود که ثابت کرد که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و هیچ غلطی هم نکرد.

حجت الاسلام بامری در خاتمه با بیان این نکته که ۱۳ آبان مهم است و باید گرامی و زنده نگه داشته شود، عنوان کرد: زنده نگه داشتن ۱۳ ابان وظیفه همه ما است و همه باید احساس مسولیت کرده و در صحنه حضور پیدا کنیم چرا که حضور در برنامه ۱۳ ابان نشان همدلی و احساس همدردی با مردم مظلوم دنیا است بنابراین همه ما ان شاء الله شرکت خواهیم کرد چون این روز از شعائر است و تعظیم شعائر‌ وظیفه همه ما است.

کد خبر 1110506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha