انقلاب اسلامی با اعتماد کامل امام راحل به بلوغ فکری و توانایی جوانان و نوجوانان شکل گرفت

حجت الاسلام میثم محمدی سلیمانی گفت: انقلاب اسلامی با اعتماد کامل امام راحل به بلوغ فکری و توانایی جوانان و نوجوانان شکل گرفته و پیروز شد، شهید بهنام محمدی و شهید مرحمت بالازاده از این نوجوان ها هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۷ آبان ماه حجت الاسلام «میثم محمدی سلیمانی» در خطبه های نماز جمعه کهنوج، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: امام علی (ع) سرچشمه غالب بدبختی های انسان چند چیز از جمله بخل، تکبر، شک در قدرت خداوند، فراموشی مرگ، آباد کنندگان دنیا و غافلان از آخرت می داند.


امام جمعه موقت کهنوج ضمن گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی و یاد و خاطره همه شهدای والامقام به خصوص ۳۶ هزار دانش آموز، بیان کرد: هفته بسیج دانش آموزی متقارن با سالگرد شهید فهمیده فهمیده است، دانش آموز سیزده ساله ای که امام راحل ایشان را رهبر خود دانستند.


وی افزود: این تفکر امام راحل نشان می دهد که انقلاب اسلامی به لطف عنایت خداوند و بلوغ فکری دانش‌آموزان ما است و در پرتو این انقلاب جوانان و نوجوانان ما احساس هویت کرده و باور می‌کنند که می‌تواند کارهای بزرگی را انجام دهد.


حجت الاسلام محمدی سلیمانی ابراز کرد: انقلاب اسلامی با اعتماد کامل امام راحل به بلوغ فکری و توانایی جوانان و نوجوانان شکل گرفته و پیروز شد، شهید بهنام محمدی و شهید مرحمت بالازاده از این نوجوان ها هستند.


خطیب جمعه کهنوج جنگ نرم را دغدغه اصلی امروز برشمرد و تاکید کرد: باید روی جوان‌های ما کار شود و به آنها میدان داده شود اما این گلایه از مسئولین فرهنگی است که فقط حرف می‌زنند و متاسفانه ما در این قضیه با یک معصومیت مظلوم و تقریبا رها شده مواجه هستیم چرا که سرمایه ‌گزاری‌ها غالبا در جاهایی صورت می‌گیرد که کمترین اثر بخشی را دارد.


وی با بیان این مطلب که ۱۳ آبان همراه با رخدادهای مهم و فراموش نشدنی است، اظهار کرد: تبعید امام راحل از قم به ترکیه توسط ایادی رژیم پهلوی در سال ۱۳۴۳، شهادت دانش‌آموزان در دانشگاه تهران توسط مزدوران رژیم پهلوی در ۱۳۵۳، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳۵۸، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی امام خمینی (ره) از جمله این رخدادها است.


حجت الاسلام محمدی سلیمانی ادامه داد: به همه ملت ایران عرض می کنم که در جنگ چه در صلح، پرچم انقلاب باید بر افراشته باشد چون اگر این پرچم برافراشته حفظ نشود راه ملت گم شده و دشمن آشکارا با شیوه هایی به دنبال فریب مردم خواهد بود.


امام جمعه موقت کهنوج خاطرنشان کرد: غالب ملت هایی که فریب دولت‌های استعمارگر را خورده و دچار اشتباه شده اند که به درستی روش‌های دشمن را نشناخته اند.


وی اضافه کرد: اگر ما روش‌های دشمن را نشناخته و با آنها مبارزه نکرده و دشمنی های آنها را به فراموشی سپردیم راهی را خواهیم رفت که دشمن می‌پسندد و آن راه نابودی، ویرانی و راه فساد است.


حجت الاسلام محمدی سلیمانی نتیجه شعار مبارزه با استکبار را بیان شعار همیشگی مرگ بر آمریکا قلمداد کرد و گفت: بزرگترین ساده اندیشی این است که تصور کنیم جهانخواران خصوصا آمریکا از ما و اسلام دست برداشته است.


خطیب موقت جمعه کهنوج تصریح کرد: حتی لحظه ای نباید از حیله دشمن غافل بمانیم بلکه باید برای شکستن امواج طوفان ها و قفس ها و جلوگیری از سیل آفات دشمنان به صلاح پولادین صبر و ایمان مسلح شویم.


وی ابراز کرد: امروز در مبارزه با استکبار جهانی، هر کجا که در سطح جهان دست ما برسد افشاگری خواهیم کرد و هر جایی که مظلومی از ظلم استکبار دچار آسیب است ما با تمام توان طرف مظلوم را می‌گیریم.


حجت الاسلام محمدی سلیمانی ادامه داد: مبارزه با استقبال یعنی این که هر جایی در سطح جهان اگر آمریکایی‌ها علیه ملت ایران علیه امتی از اصول اسلامی که ما بر آن پایبند هستیم، توطئه و ترفندی به کار ببندند ما آن حیله را برملا خواهیم کرد.


امام جمعه موقت کهنوج خاطرنشان کرد: ملت ایران شعار مبارزه با استکبار را باید به عنوان پرچم و مشعلی حفظ کند.


وی با اشاره به عدالت به عنوان مطالبه مهم رهبر انقلاب از مسئولین نظام در ۱۷ ربیع الاول و همچنین در آغاز دولت سیزدهم، یادآور شد: رهبری پس از سه رکن اصلی صبر، ادب و اخلاق از عدالت در برنامه‌ها سخن گفته و دلیل تاکید، مطالبه و دغدغه عدالت به نوعی ریشه در شرایط جامعه و انعکاس دشواری های موجود در جامعه است.


 حجت الاسلام محمدی سلیمانی اضافه کرد: رهبری بیش از هر شخص دیگری در کشور از وجود بی عدالتی آگاه بوده و از آسیب‌هایی که این موضوع بر امید و اعتماد مردم وارد می‌کند، مطلع هستند.


خطیب موقت جمعه کهنوج با بیان این مطلب که بی عدالتی برای مردم بیش از فقر  مشکل آفرین است، اظهار کرد: در پاسخ عملی به دغدغه ها و مطالبات رهبری، باید از فرصت وحدت و همدلی برای تحقق عدالت استفاده شود و عدالت با تمام توان و امکانات در ابعاد مختلف زندگی مردم جاری شود.



وی تصریح کرد: باید دسترسی عادلانه افراد مناطق محروم به امکانات و احیای جهادی زندگی برای مقابله با محرومیت ها به کار گیری شود تا پیوست عدالت یعنی کاهش فاصله طبقاتی و فساد ستیزی انجام شود.


حجت الاسلام محمدی سلیمانی در خاتمه عنوان کرد: پدافند غیرعامل یک اصل برای همیشه خواهد بود و برای یک مقطع خاص نیست و کارکردهای آن حفاظت از جان مردم، تداوم شبکه اطلاع‌رسانی، تامین نیازهای مردم و حفاظت سایبری از کشور است.

کد خبر 1110512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha