دانشگاه صنعتی در تربیت نیروی متخصص و فنی ماموریت خطیری دارد

عزیزی گفت: دانشگاه صنعتی در تربیت نیروی متخصص و فنی برای رفع نیازهای کشور، ماموریت خطیری دارد و در عرصه اقتصادی نیز باید منابع پایدار را برای تولید درآمد دنبال کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ابراهیم عزیزی»، در بازدید از دانشگاه صنعتی «صدرا» در نشست با رئیس و معاونان این دانشگاه گفت: نتیجه نگاه غلط آموزشی در نظام تعلیم و تربیت کشور، موجب ضعف مهارت فنی و حرفه ای شده است.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: دانشگاه صنعتی در تربیت نیروی متخصص و فنی برای رفع نیازهای کشور، ماموریت خطیری دارد.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اشکالات اساسی به ویژه در مقاطعی که دوران شکل گیری شخصیت فرزندان این مرز و بوم است در نظام آموزشی ما وجود دارد.

وی تاکید کرد: نظام آموزشی ما دانش آموزان را برای زندگی آینده و نیازهای کشور آماده نمی کند و توجه به موضوعات حفظ محور و غیر قابل استفاده در زندگی را دنبال کرده است.

عزیزی ادامه داد: باید نگاه بلند تربیتی در آموزه های دینی و ملی داشته باشیم اما نگاه تعلیم و تربیت فعلی نگاه محتوایی و معلم محور نیست و از طرفی منزلت و شان معلم نیز آسیب دیده و بی توجهی به مهارت محوری در نظام آموزشی بیداد می کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز حجم عظیمی از نیروها و جوانان ما بیکار بو یا صرفا به دنبال پشت میز نشینی هستند که علت آن همین نگاه غلط به فرهنگ کار و عدم توجه به مهارت های فنی و تخصصی است که در چنین شرایطی نقش دانشگاه صنعتی پررنگ تر می شود زیرا ماموریت اصلی این دانشگاه تربیت نیروهای متخصص و فنی برای کشور مبتنی بر نیازهای روز کشور است.

عزیزی تاکید کرد: نگاه عقلانی و انقلابی برای حل مشکلات کشور ضروری است و سرمایه مهم نیروی انسانی یک ظرفیت بزرگ برای کشور محسوب می شود که باید خوب پرورش پیدا کند.

وی افزود: برای عبور کشور از عقبه های سخت تحریم و ... اقدامات دانشگاه صنعتی و مجموعه های مهارتی نقش مهمی دارد و برای رفع مشکلات دانشگاه صنعتی «صدرا» از ظرفیت ملی و بودجه سال آینده در کمک می کنیم.

عزیزی تاکید کرد: دانشگاه در کنار رویکرد معرفتی و تربیتی باید در عرصه اقتصادی نیز منابع پایدار را برای تولید درآمد دنبال کند زیرا امروز نمی توان به بودجه های دولتی تکیه کرد.

کد خبر 1110536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha