نزاع طایفه‌ای در باغملک بعداز ۷ سال به صلح انجامید

با پیگیری فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان، درگیری و نزاع خونین بین ۲ طایفه روستای پتک جلالی پس از هفت سال به صلح و سازش انجامید.

به‌ گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، پس از هفت سال نزاع خونین بین ۲ طایفه محمدی و محمد موسایی که منجر به کشته شدن، قصاص، مجروحیت و آوارگی چند خانوار شد، طی جلسه‌ای با محوریت سپاه خوزستان با فرماندهی سردار شاهوارپور و حضور الفت معاون قوه قضائیه و طرفین درگیری و اعضای شورای تامین، سادات، امام جمعه رامهرمز و بزرگان ایل ممبینی در قرارگاه حضرت ابوالفضل العباس (ع) خوزستان، به لطف خدا موضوع با گذشت خانواده مقتولان و پرداخت دیه و بازگشت هر دو طایفه به روستای پتک جلالی از توابع شهرستان باغملک ختم بخیر و با عقد قراردادی که به امضای طرفین و اعضای جلسه شده بود لازم الاجرا شد.

 

«سردار حسن شاهوارپور» در این جلسه اظهار کرد: تلاش برای نهادینه کردن صلح و سازش و آشتی برقرار کردن بین انسان‌ها امری خداپسندانه و مورد رضای الهی است و به طور قطع گام گذاشتن در این راه اجر و ثواب اخروی به همراه دارد.

 

فرمانده سپاه ولی عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه توسعه و پیشرفت در هر منطقه‌ای جز با اتحاد، همدلی، امنیت و آرامش میسر نمی‌شود افزود: این منطقه شهدای عزیزی را برای حفظ امنیت و آرامش تقدیم انقلاب کرده و ما باید راه این شهدا را ادامه دهیم.

 

وی تصریح کرد: این امر خداپسندانه با حضور پرخیر و برکت سادات و بزرگان و امام جمعه و طرفین انجام شد و بسیار خوشحال هستیم که این سازش و صلح در روستا برقرار شده است.

 

سردار شاهوارپور تاکید کرد: این اقدام خوب و انسانی مردم منطقه و به ویژه مردم روستای پتک جلالی باید به عنوان الگویی در سطح کشور معرفی شود.

 

کد خبر 1110559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha