تیم مذاکره‌کننده ایران نباید منفعلانه عمل کند

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه تیم مذاکره‌کننده ایران باید درس عبرت بگیرد و منفعلانه عمل نکند گفت: لازم است اقدام در مقابل اقدام باشد و تصمیمات عاقلانه گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «حجت‌الاسلام سید کمال موسوی» امروز (جمعه ۷ آبان) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اندیمشک، با بیان اينکه سیزدهم آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و در رأس آن، آمریکای جهانخوار است اظهار کرد: در سیزدهم آبان، در سه دوره و در سال‌های ۱۳۴۳، ۱۳۵۷ و ۱۳۵۸ سه واقعه رخ داده که در آنها، دست پیدا و پنهان آمریکا دخیل، سهیم و شریک بوده است.

 

امام جمعه اندیمشک با بیان اينکه امام راحل بر علیه کاپیتولاسیون که ننگ‌پذیری و ذلت‌پذیری کشورمان را در پی داشت اعتراض کرده بود افزود: همین سبب شد تا رژیم منحوس پهلوی امام راحل را از قم به ترکیه، سپس از ترکیه به سمت نجف و از نجف به فرانسه تبعید کند.

 

وی اذعان کرد: آنها می‌خواستند با تبعید امام خمینی (ره)، صدای عدالتخواهی و ظلم‌ستیزی وی را که در حقیقت صدای یک ملت بود خفه کند و هرچند که تبعید شد اما رسایی صدایش افزایش یافت.

 

حجت‌الاسلام موسوی تصریح کرد: امام راحل در نجف اشرف شاگردانی را تربیت کرد، کتاب ولایت فقیه را نوشت، اندیشه ولایت فقیه را در میان علمای بزرگ نجف انتشار داد و دست پر برگشت و سپس دست و پای اجانب را از این ملت قطع کرد.

 

وی در خصوص از سرگیری مذاکرات عنوان کرد: تیم هسته‌ای کشور ما به طرف‌های اروپایی گفته بود که قرار است ۱۰ آذر دوباره بحث مذاکرات از سرگیری و آغاز شود که این تاخیر و تعلل چند ماهه بی حکمت نیست و خوب بوده است تا آمریکایی‌ها و طرف‌های غربی دست از آن زیاده‌خواهی‌های خود بردارند و خیال نکنند با یک تیم و ملت ترسو و منفعل در ارتباط هستند.

 

امام جمعه اندیمشک با اشاره به اینکه تیم مذاکره‌کننده ایران باید درس عبرت بگیرد و منفعلانه عمل نکند بیان کرد: لازم است اقدام در مقابل اقدام باشد و تصمیمات عاقلانه گرفته شود.

 

کد خبر 1110577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha