اخلاق مدار باشیم/لزوم عدالت محوری در تصمیم سازی ها

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه مقام معظم رهبری اخیرا از سه رکن در سیره مدیریتی پیامبر اکرم (ص) صبر، عدل و اخلاق یاد کردند، گفت: ما امت پیامبر(ص) هستیم مسئولان باید در تصمیم سازی ها عدالت را سرلوحه کار قرار دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۷آبان) در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز مازندران اظهار کرد: رعایت تقوا بر نمازگزاران ضروری  است، در روز جمعه که روز امام زمان (عج)‌است، رعایت اخلاقیات را باید جدی بگیریم و این مسیر را ادامه دهیم.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: جوان‌ترین امام ما امام محمدتقی (ع) بوده همانطور که از نامشان مشخص است تقوا را از اولویت‌های زندگیشان قرار دادند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به خطبه‌ای از امیرالمومنان (ع)، تاکید کرد: ستایش و تعریف و تمجید برای خدا است و خداوند سزاوارترین فرد برای این است که انسان از او بترسد و پروا داشته باشد.

 

خطیب جمعه ساری اذعان کرد: یکی از مشکلات بشر در طول تاریخ این بوده که دقیقا نمی دانست چه کسی را باید و چه فردی را نباید تعظیم و پرستش کند و ثنا و حمدش را به‌جای بیاورد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: بشر در گذشته چیزهایی را با عنوان شرک عبادت می‌کرد و خداوند را که لایق ستایش است معیار قرار نمی‌داد، و این اشتباهات رایج در تاریخ ثبت شده است.

 

وی افزود: گاه انسان خودش نمی‌دانست گاه شیاطین بشر را گمراه می‌کردند تا جایی که ۷۵ هزار منبر در سراسر بلاد اسلامی به علی (ع) ناسزا گفته و سران بنی امیه را تمجدید می‌کردند، که صحیح نبود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان کرد: علی (ع) به ما یاد داده که همه چیز دست خداوند است، اگر بنا است کسی را عبادت کنیم تنها خداوند لایق است، در بین مردم هر کسی اخلاصش بیشتر باشد و به هوای نفس توجه کمتری کند سزاوارتر برای ستایش و مدح کردن است.

 

خطیب جمعه ساری با تاکید بر دوری از سزاوار کردن افراد جاهل، عنوان کرد: تعریف و تمجید از افراد بی‌تقوا و دنیاپرست خداوند را ناراحت می‌کند، از طرفی تعریف کردن از پرهیزگاران نیز ضرورت دارد، در مجموع باید بدون ملاحظات رفتار درست در پیش بگیریم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی در خطبه دوم نماز جمعه اظهار کرد: خدای بزرگ در قرآن مجید سوره بقره آیه ۲۲۸ فرمودند: که همه حواستان را جمع کنید تا نماز اول وقت را فراموش نکنید، به‌خصوص نماز میانه که در موردش بین علما اختلاف است اما اکثرا این نماز را نماز ظهر اعلام کردند.

 

وی یادآور شد: نماز جمعه نیز بسیار مهم بوده و سفارش شهدا است، فوائدی همچون تقوا در خودش دارد، تعریف و تمجید از هر کسی جایز نیست، انتخاب یک فرد اصلح به‌عنوان مسئول خیلی مهم است، مردم هم در انتخابات‌ باید توجه کنند که به چه کسی رای می‌دهند، رای دادن یعنی همان تعریف و تمجید!

 

حجت الاسلام محمدی لائینی در ادامه بیان کرد: چهارشنبه آینده ۱۷ ربیع روز ورود حضرت معصومه (س) به شهر قم و سالروز شهادت شهید حسین فهمیده همان نوجوان ۱۳ ساله ای که امام از او به‌عنوان رهبر یاد کرده و روز پدافند غیرعامل است، پدافند غیرعامل برای بالابردن ضریب امنیتی یک کشور و جامعه فوق العاده مهم است، همه مسئولان باید دستورالعمل‌های آن را رعایت کنند.

 

خطیب جمعه ساری با بیان اینکه ۱۳ آبان سالروز تبعید حضرت امام و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و سالروز شهادت جمعی از دانش آموزان است، گفت: این هفته مبارزه با استکبار جهانی است که در روز ۱۳ آبان مراسمی باشکوه در صحن امام زاده یحیی(ع) ساری برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان کرد: امام راحل به آمریکا، عناوینی همچون "شیطان بزرگ"، سفارت‌خانه‌های آمریکا به‌عنوان لانه جاسوسی، اینکه "آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند" و گفتمان جهانی "مرگ بر آمریکا" نسبت داد.

 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری اخیرا از سه رکن در سیره مدیریتی پیامبر اکرم (ص) صبر، عدل و اخلاق یاد کردند، ادامه داد:  خداوند از پیغمبر؛ صبر جمیل، هجرت جمیل، اغماض و چشم‌پوشی خواسته است، امروز ما امت پیامبر هستیم باید عدالت پیشه کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با تاکید براینکه عدالت، اخلاق خوش، صبر بر سختی باید سرلوحه مدیران قرار گیرد، اظهار کرد: مسئولان باید در تصمیم سازی ها عدالت را سرلوحه کار قرار دهند.

کد خبر 1110578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha