استکبار ستیزی و مقابله با ستمگران  ماهیت دینی و انقلابی ملت ایران است

امام جمعه یاسوج به ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز دانش آموز اشاره کرد و گفت: استکبار ستیزی و مقابله با ستمگران جزء ماهیت دینی و انقلابی ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آیت الله «سید نصیر حسینی» ظهر امروز (7 آبان ماه) در خطبه های نماز جمعه امروز یاسوج ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، اظهار کرد: امام علی (ع) در خطبه 45 نهج البلاغه همه ما را نصیحت فرمودند:«این دنیا جایگاهی است که فنا بر پیشانی آن نوشته شده و برچیده خواهد شد که این فنای دنیا آشکار بوده و جلوی چشم های ما فنا به نمایش در می آید».

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با ذکر مثالی در همین زمینه مبنی بر اینکه درختان در بهار شکوفه داده و سرسبز می شوند و در پاییز خزان آنها بوده، گفت: جوانان بانشاط و نیرومند پیر می شوند و پیران خسته و شکسته امروز، جوانان نیرومند پرنشاط دیروز بودند و پیرمردها و پیرزن های امروز استخوان های فردا هستند و همه ما از این دنیا خواهیم رفت و فناپذیری دنیا به ما نشان داده می شود.

 

وی با بیان اینکه فناپذیری بر پیشانی دنیا نوشته شده و همه باید از این دنیا به عالم باقی کوچ کنند، ادامه داد: دنیا جاذبه های بسیاری داشته، شیرین و سرسبز است و انسان را گرفتار می کند که این موضوع مثال مار است که با نگاه به خط و خال های آن می توان لطیف و زیبا بودن مار را مشاهده کرد، ولی همین مار در درون سمی کشنده دارد.

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه وقتی انسان حقیقت دنیا، حقیقت خود و آخرت را درک نکرد دست به هرکاری می زند و بدبخت خواهد شد، افزود: انسانی که قرار است از این دنیا کوچ کند باید بهترین توشه ها را برای خود فراهم کند که همانا نماز، روزه، کمک به فقرا و نیازمندان، قرائت قرآن، ذکر، احترام به والدین، زیارت اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و ... توشه راه انسان به سوی عالم آخرت است.

 

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: به اندازه گذران زندگی باید درخواست داشت و این به معنای کار و تلاش نیست، بلکه انسان برای رسیدن به سعادت، کمال، خوشبختی و عاقبت بخیری در دنیا و آخرت باید تلاش کرد.

 

وی در خطبه های دوم نماز عبادی سیاسی این هفته شهر یاسوج ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: سعادت انسان در رعایت تقوای الهی است و هر اندازه انسان این مسیر را بهتر و بیشتر طی کند، سعادتش بیشتر خواهد شد، هر اندازه انسان از تقوا دورتر شود، سختی ها و مشکلات در دنیا و آخرت برای او بیشتر خواهد بود.

 

آیت الله حسینی به مناسبت های این هفته اشاره و با بیان اینکه هشتم آبان ماه روز «نوجوان، جوان و بسیج دانش آموزی» نام گذاری شده، افزود: این روز با شهادت شهید فهمیده مصادف بوده و این جوان در سن ۱۳ سالگی به جبهه ها رفت شهید شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج اظهار کرد: یک نوجوان در این سن شهادت، جنگ و دستور را می فهمد، سنش پایین، اما عقلش بزرگ بود و خداوند شهادت را نصیبش کرد.

 

وی شهادت را بالاترین سعادت برای انسان دانست و خاطرنشان کرد: در وصیت نامه شهید فهمیده نوشته شده «آرزوی من پیروزی انقلاب اسلامی و ترویج آن در دنیا است» و این نشان می دهد این شهید فهم و درک بسیاری داشته است.

 

آیت الله حسینی ضمن تبریک این روز به همه جوانان و نوجوانان، یادآور شد: جوانان سرمایه های عظیم کشور هستند، باید آنها را خوب تربیت کنیم.

 

امام جمعه یاسوج تربیت دینی، سیاسی، علمی و اجتماعی را از ضرورت های تربیت جوانان دانست و گفت: رسالت آموزش و پرورش و خانواده ها در این زمینه بسیار سنگین است.

 

وی گفت: این استقلال و عزتی که امروز داریم مرهون شجاعت جوانان و نوجوانان قبل از انقلاب و همچنین در زمان جنگ بوده است.

 

آیت الله حسینی با بیان اینکه انقلاب و اسلام به جوانان و تربیت صحیح آنها وابسته است، تاکید کرد: اگر فرزندان به درستی تربیت شوند، آینده امیدوار کننده ای خواهیم داشت.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر تربیت دینی، علمی، سیاسی و اجتماعی نوجوانان و جوانان جامعه اسلامی، گفت: باید تلاش کرد نوجوانان و جوانان در شان انقلاب و نظام اسلامی تربیت شوند.

 

وی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال ولنگاری نسل جوان و ترویج فساد و فحشا در جامعه هستند، افزود: یکی از راه های مقاومت در برابر دشمنان رشد علمی، سیاسی، دینی و اجتماعی افراد جامعه و ایجاد معنویت، عدالت و اخلاق است.

 

آیت الله حسینی به 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز دانش آموز اشاره کرد و گفت: استکبار ستیزی و مقابله با ستمگران جزء ماهیت دینی و انقلابی ما است.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه آمریکا بی وقفه بر علیه نظام، انقلاب و مردم ایران توطئه می کند، اظهار کرد: آمریکا قبل از انقلاب با انجام کودتا، دخالت در امور کشور و بعد از انقلاب با حمایت از صدام در جنگ هشت ساله، ساقط کردن هواپیمای مسافربری، تحریم های کمرشکن، حمایت از تروریست ها و منافقیت، راه اندازی جنگ دریایی بر علیه کشورمان و ترور ناجوانمردانه سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» ماهیت خود را به نمایش گذاشت.

 

وی آمریکا را مرکز شرارت ها دانست و با بیان اینکه هرکجا پا گذاشت جر ویرانی و خون ریزی چیزی نداشت، گفت: آمریکا باید از اریکه استکباری بر زمین کوبیده شود و یک روز این موضوع محقق خواهد شد و آمریکا متلاشی می شود.

 

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه اگر ما امروز در مقابل آمریکا می ایستیم به دلیل شرارت هایی است که علیه ما انجام می دهند، تصریح کرد: ما هیج راهی جز مقابله و مقاومت نداریم، زیرا هزینه تسلیم به مراتب بالاتر از هزینه مقاومت است.

 

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: وقتی که پایگاه عین الاسد آمریکا مورد اصابت موشک های ایران قرار گرفت، اعلام کردیم این جواب به شهادت رساندن سردار ایران بود.

 

وی یادآور شد: پهپاد آمریکایی را منهدم کردیم، وقتی اینها را انجام دادیم دنیا متحیر شد و این به معنای شکسته شدن ابر قدرتی آمریکا بود، اگر تسلیم می شدیم عزتی نداشتیم انقلاب هم از دست می رفت.

کد خبر 1110588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha