استان کرمان رتبه اول کشور در تاسیس هنرستان هنرهای زیبا است 

علی اکبر صفی پور گفت: در این بین استان کرمان، امسال در تاسیس هنرستان هنرهای زیبا رتبه اول کشور است یعنی ۱۰ درصد هنرستان هنرهای زیبای کشور در این استان کرمان تاسیس شده و ۲ تا از این هنرستان ها نیز امروز در جنوب کرمان و شهر جیرفت راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۸ آبان ماه «علی اکبر صفی پور» در مراسم افتتاح اولین هنرستان هنرهای زیبای جنوب کرمان، از راه اندازی این هنرستان به عنوان یک اتفاق خوب یاد کرد و گفت: در کنار مشارکت و همکاری شایسته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت آموزش و پرورش و به تبع آن ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش در سطح استان و جیرفت، امروز شاهد راه اندازی این هنرستان هستیم.


مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: حوزه آموزش هنر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ۲ شکل آموزش رسمی و غیر رسمی هنر خود را نشان می دهد، در آموزش غیر رسمی هنر، آموزشگاه آزاد هنری داریم که در سراسر کشور پراکنده اند.


وی اظهار کرد: بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ آموزشگاه آزاد هنری در رشته های مختلف وجود دارد که افراد بر اساس علاقه خود و بدون این که منتهی به دریافت مدرک شود، آموزش می بینند.


صفی پور بیان کرد: شکل آموزش رسمی هنر آن است که امروز تحت عنوان هنرستان هنرهای زیبا از آن یاد می کنیم که سابقه آن از سابقه تاسیس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بالاتر است و اولین هنرستان ۱۱۳ سال قبل به دست مرحوم کمال الملک در تهران تاسیس شد.


این مقام مسئول از فعالیت ۵۹ هنرستان هنرهای زیبا در سطح کشور خبر داد و ابراز کرد: در این بین استان کرمان، امسال در تاسیس هنرستان هنرهای زیبا رتبه اول کشور است یعنی ۱۰ درصد هنرستان هنرهای زیبای کشور در این استان کرمان تاسیس شده و ۲ تا از این هنرستان ها نیز امروز در جنوب کرمان و شهر جیرفت راه اندازی شد.


وی خاطرنشان کرد: هنرستان هایی که امروز در جیرفت افتتاح شد نیاز به ساختمان مستقل و مجزا دارند که امیدواریم اداره کل آموزش و پرورش استان با توجه به قول و قرارهای قبلی، در این خصوص اقدام کند و در صورت تحقق این مهم ما نیز در اولین اقدام پلاتو راه اندازی می کنیم تا هنرمندان تئاتر و دانش آموزان این هنرستان ها بتوانند از این پلاتو استفاده کنند.


صفی پور تاکید کرد: قطعا راه اندازی هنرستان های هنرهای زیبا توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بدون حمایت وزارت آموزش و پرورش و ادارات کل آنها امکان پذیر نیست.


مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش های هنری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: مهمترین هنر هنرستان های هنرهای زیبای جنوب کرمان، کشف استعدادهای منطقه است که شهرها و مناطق محرومی دارد و این ۲ هنرستان باید بتوانند به سایر شهرستان ها نیز خدمت ارائه کنند.


وی در خاتمه عنوان کرد: اگر استعدادها به خوبی شناسایی و جذب شوند و سپس در این هنرستان ها پرورش یابند قطعا هنرمندان متعهدی همچون استاد فرشچیان برای جامعه و کشور تربیت می شوند که اکنون یکی از مفاخر جهان هستند.

کد خبر 1110704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha