ثبت رسمی اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت

انجم‌شعاع گفت : پس از انتخاب هیئت‌مدیره اتحادیه با پیگیری‌های انجام‌ شده اتحادیه ثبت رسمی و نیز امکان افتتاح حساب و مراحل قانونی و تعاملات برقرار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رادیو قرآن؛ «محمد انجم‌شعاع» درباره دومین جلسه مدیران استانی و هفدهمین جلسه هیات مدیره و تصمیات اتحادیه گفت : پس از انتخاب هیئت‌مدیره اتحادیه با پیگیری‌های انجام‌ شده اتحادیه ثبت رسمی و نیز امکان افتتاح حساب و مراحل قانونی و تعاملات برقرار شد. در این مدت بیشترین تلاش برای تعامل با دستگاه‌های مختلف فراهم شد تا بتوانیم از ظرفیت ساختارهای حاکمیتی استفاده کنیم. در این راستا ۱۶ جلسه هیئت‌مدیره اتحادیه کشوری (غیر از جلسه فوق‌العاده صبح دیروز) با ۱۲۲ مصوبه برای هدایت بهتر امور قرآنی کشور، با توجه به وظایفی که برعهده اتحادیه در اساسنامه است، تصویب شد.انجم‌شعاع با اشاره به مکاتبات انجام‌شده و مهمترین آن‌ها، گفت: مهترین آن مکاتبه با مقام معظم رهبری بود. همچنین ۱۱ مکاتبه با رئیس مجلس شورای اسلامی، فراکسیون قرآن و عترت و کمیسیون فرهنگی و کمیسیون اقتصادی در مجموعه قوه قانونگذاری داشتیم. علاوه بر این مکاتبه‌ای در دوره ریاست‌جمهوری گذشته انجام شد و نیز مکاتباتی با دستگاه‌های مربوطه چون سازمان دارالقرآن و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفت.



مدیرعامل اتحادیه کشوری موسسات قرآنی بیان کرد: دو تفاهم‌نامه درباره مشکل مکانی مؤسسات بود که یکی به سازمان تبلیغات اسلامی و دیگری به سازمان اوقاف و امور خیریه ابلاغ شد تا طی تفاهم‌نامه با اداره‌کل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی بتوانیم از ظرفیت هیئات مذهبی برای مشکل مکانی مؤسسات استفاده کنیم. بیست درصد اتحادیه‌های استانی این تفاهم‌نامه را اجرا کرده‌اند. این امر فرصتی برای پیوند میان قرآن و عترت است. در این راستا طی همکاری مرکز قرآنی و معاونت فرهنگی سازمان اوقاف از فضای بقاع متبرکه برای حضور مؤسسات و انجام کارهای قرآنی استفاده شد. این تفاهم‌نامه به مدت دو سال و در راستای ظرفیت ۲۰۰ بقعه متبرکه اجرا می‌شود، اما اتحادیه‌های استانی هنوز وارد تفاهم اجرایی نشده‌اند.



لازم به ذکر است ، برنامه عصرگاهی «والعصر» با هدف ایجاد فضای شاداب و صمیمانه با رویکرد بیان اخبار و اطلاعات قرآنی کشور روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۶:۱۵ تا ۱۷ به روی آنتن می‌رود.


این مجله عصرگاهی با رویکرد اطلاع‌رسانی به موضوعاتی از قبیل چگونگی بهره‌مندی از قرآن در همه امور زندگی و داشتن زندگی قرآنی، اطلاع‌رسانی به‌روز، پویا و فعال از فعالیت‌ها، جلسات و رویدادهای قرآنی در سراسر کشور می پردازد.


گزارش، مسابقه، عصر مجازی(پخش تلاوت و نظرات فعالان قرآنی درباره موضوعات روز که در فضای مجازی منتشر شده)، آشنایی با فعالیت‌های قرآنی سازمان‌ها و نهادهای مختلف و گفت‌وگو با مسئولان از جمله بخش‌های این برنامه است.


گفتنی است، جنگ عصرگاهی «والعصر» به تهیه‌کنندگی فاطمه رحمانی و محبوبه کلانتر و با اجرای حمید عبیری و مهدی صفری از رادیو قرآن موج اف ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز پخش می‌شود.


مخاطبان در سرتاسر دنیا می توانند از طریق وب سایتWWW.radioquran.IR از پخش زنده شبکه استفاده و در جریان آخرین خبرهای رادیو قرآن قرار بگیرند.
از طریق موج اف.ام ردیف ۱۰۰ مگاهرتز شنونده ما باشید.
 

کد خبر 1110768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha