ترویج تندروی در فضای مجازی از جنگ سایبری خطرناک‌تر است

دبیرکل مقاومت اسلامی نُجبا از «ایدئولوژی ارتباطات» بعنوان یک تهدید یاد کرد و گفت: این ایدئولوژی که برای ترویج تندروی و تبلیغ رویکردهای انحرافی و مشکوک، مورد بهره‌برداری برخی جریان‌ها قرار می‌گیرد، پدیده‌ای خطرناک‌تر از جنگ‌های سایبری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای نُجبا در ایران، حجت‌الاسلام «اکرم الکعبی» در آیین اختتامیه کنفرانس «دین و دنیا؛ گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها در جهان جدید» که از سوی اتحادیه جهان مسیحیت در روسیه برگزار شد، با اشاره به اثرگذاری محیط اجتماعی بر شاکله فرهنگ و ایده‌ها، گفت: امروزه گسترش فناوری همراه با تهاجم آشکار به ارزش‌های سنتی در جوامع مختلف، حتی به تغییر اصول ثابت انجامیده و به مثابه سلاحی مرگبار در حوزه فرهنگ و اندیشه رسوخ کرده است.

وی از «ایدئولوژی ارتباطات» بعنوان یک تهدید یاد کرد و افزود: این ایدئولوژی که برای ترویج تندروی و تبلیغ رویکردهای انحرافی و مشکوک، مورد بهره‌برداری برخی جریان‌ها قرار می‌گیرد، پدیده‌ای خطرناک‌تر از جنگ‌های سایبری و با هدف تسخیر اذهان است.

دبیرکل نُجبا راهکار احیای فرهنگ و عقاید را آگاهی‌بخشی دانست و خاطرنشان کرد: ما با یک هجوم تمام‌عیار فرهنگی ـ فکری مواجه هستیم که بیگانه از باورهایمان، درصدد ترسیم یک ایدئولوژی مستهجن است.

الکعبی ایمن‌سازی عرصه‌های فرهنگی و علمی در برابر خطر نفوذ را ضروری برشمرد و تصریح کرد: حضور و مشارکت ما در جبهه نفی افراط‌گرایی و یکجانبه‌گرایی، تنها نشانه امید واقعی به انگیزه‌ها و مقاصد انسانی برای تقریب، مودت و صلح است.

وی با تأکید بر اینکه نمی‌توانیم خود را بی‌نیاز از شبکه اینترنت بدانیم، درباره کنترل تبعات منفی این تکنولوژی ـ به‌ویژه در نهاد خانواده ـ گفت: جبهه افراط‌گرایی با بهانه‌های دینی و نژادی، اصول انسانی را در وجدان مردم تضعیف می‌کند.

دبیرکل نُجبا کمک به ایجاد آگاهی مولّد را مانع گرایش به افراط دانست و ادامه داد: این امر به‌واسطه ابزارهای مقبول نزد جامعه و گروه هدف (جوانان)، امکان‌پذیر است.

الکعبی با بیان اینکه فاصله نگرفتن از هویت انسانی از ساختارهای فکری تثبیت‌کننده همزیستی و وحدت، است، تاکید کرد: با آگاهی‌بخشی در کارزار رسانه‌ای، مخالفان تندرو را تضعیف کنیم.

کد خبر 1110776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha