قدرتمندترین سنگر، مقاومت در برابر آسیب خانواده است

به گفته صفری، باید باکارهای فکری، فرهنگی و مشاوره‌ای با رویکرد دینی و قرآنی خانواده‌های تحت حمایت را در مقابل این جنگ تمام‌عیار دشمن واکسینه نماییم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان در همایش یک‌روزه تبیین عملکرد طرح 313  که با حضور حجت‌الاسلام حسن هرمز مدیرکل فرهنگی تربیتی کمیته امداد در سالن جلسات حضرت خدیجه کبری (س ) اداره کل برگزار شد ، بابیان اینکه استان زنجان دارای پیشینه فرهنگی خوبی بوده وبهشت خیران می‌باشد، گفت: امروزه انسان‌ها با بحران‌های بسیاری دست‌به‌گریبان بوده قدرتمندترین سنگر مقاومت در برابر آسیب‌ها  خانواده است و دشمن نیز با ایجاد جنگ روانی و آسیب سعی در سست نمودن عقاید باورهای دینی خانواده‌ها دارد و باید با نگاه دینی و قرآنی مباحث فکری و فرهنگی مددجویان را در برابر آسیب‌ها توانمند کنیم.

 

هدایت صفری بابیان اینکه جنگ امروز دشمن جنگ شناختی بوده ومی خواهد تصویر سیاهی از آینده نشان دهد، گفت: باید باکارهای فکری و فرهنگی و مشاوره‌ای با رویکرد دینی و قرآنی خانواده‌های تحت حمایت را در مقابل این جنگ تمام‌عیار دشمن واکسینه نماییم .

 

وی افزود: استضعاف فرهنگی کمتر از استضعاف مادی نیست و کار این نهاد تبدیل باورهای ارزشی به فرهنگ رفتاری در درون خانواده می‌باشد وهیچ فرد و سازمانی در تغییرات فرهنگی جامعه بی‌تأثیر نیست و تصمیمات در مسائل فرهنگی می‌تواند سازنده ویا غیر سازنده باشد .

 

مدیرکل کمیته امداد استان بابیان اینکه طرح 313 باهدف ایجاد ارتباط مستمر وموثر با خانواده‌های تحت حمایت از طریق فعالیت‌های فکری و فرهنگی و چهره به چهره در جهت تحکیم بنیان خانواده و تقویت باورهای دینی و کنترل آسیب‌های اجتماعی با محوریت و همکاری روحانیون مستقر در روستاها در حال انجام است، گفت: در این طرح روحانیون با پیگیری مسائل و مشکلات خانواده‌های تحت حمایت در بخش‌های مختلف فکری ،فرهنگی، اشتغال، مسکن، درمانی به همراه مددکار این نهاد بررسی و رسیدگی می‌نمایند .

 

وی بابیان اینکه نگاه ما باید به مسائل فرهنگی به‌عنوان سرمایه قلمداد شده ونه هزینه، افزود: ارائه خدمات آموزش‌های فکری و فرهنگی باهدف زمینه‌سازی برای توانمندسازی خودباوری، خوداتکایی برای ورود به فضای کسب‌وکار و ایجاد بسترهای لازم برای توانمندسازی اقتصادی به همراه تقویت بعد ایمانی باورهای دینی خانواده‌ها می‌باشد.

 

صفری افزود: با اجرای این طرح روحانیون مستقر به همراه مددکار نسبت به شناسایی  و احصاء مشکلات فرهنگی به همراه مشکلات اقتصادی و معیشتی خانواده انجام می‌گردد. امید است باهم افزایی و بهره‌مندی از ظرفیت متقابل بخشی از مشکلات نیازمندان مناطق روستایی برطرف گردد.

کد خبر 1110805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha