شهرستان های پرخطر شیوع کرونا در خراسان جنوبی افزایش یافت

دهقانی فیروزآبادی گفت: با نارنجی شدن شهرستان قائنات، تعداد شهرستان‌های با وضعیت پُرخطر کرونایی در خراسان جنوبی به چهار شهرستان افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» امروز (۸ آبان) در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: براساس آخرین رنگ‌بندی در خراسان جنوبی چهار شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر)، هفت شهرستان در وضعیت زرد (متوسط خطر) و یک شهرستان در وضعیت آبی (کم‌خطر) است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: شهرستان‌های بیرجند، نهبندان و طبس که نارنجی بودند و شهرستان قائنات هم از وضعیت زرد به نارنجی تغییر رنگ داد.

 

وی افزود: هم اکنون شهرستان‌های بشرویه، فردوس، سرایان، سربیشه، زیرکوه، درمیان در وضعیت خطر متوسط (زرد) و خوسف در وضعیت کم خطر (آبی) قرار دارند.

 

دهقانی فیروز آبادی با بیان اینکه میزان بستری بیماران کرونایی از ۳۰ روز قبل نیز روی خط ثابتی بوده است و در یک هفته گذشته مختصر کاهشی داشته است، گفت: اما آمار کلی موارد مثبت کرونا در این مدت روند افزایشی دارد که اگر این وضعیت تداوم یابد پیک ششم کرونا در استان شروع خواهد شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به ثبت ۶۲ مورد فوتی کرونا در استان از اول مهر ماه جاری اشاره کرد و افزود: همه این افراد جزو گروه سنی بودند که می‌توانستند واکسن کرونا را دریافت کنند اما ۱۹ نفر آنان مراجعه برای تزریق نداشتند.

 

وی ادامه داد: از این متوفیان کرونا ۱۱ نفر دز اول و ۳۲ نفر هم که البته بیماری زمینه‌ای و بالای ۸۰ سال سن داشته‌اند، دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده بودند.

 

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۹۴ مورد بازدید از اصناف خراسان جنوبی انجام شده است، اضافه کرد: در این خصوص ۱۰۹ مورد اخطار و سه مورد پلمب واحدهای صنفی را داشته‌ایم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از انجام ۸۱ مورد بازید از ادارات استان در یک هفته گذشته خبر داد و بیان کرد: در اصناف میزان استفاده از ماسک ۸۹.۸ درصد، رعایت فاصله گذاری اجتماعی ۸۸.۸ درصد و در ادارات استفاده از ماسک ۹۷.۵ درصد، رعایت فاصله گذاری ۹۳.۵ درصد است.

 

وی در ادامه با اشاره به کاهش تلقیح روزانه واکسن کرونا در استان به دلیل کاهش مراجعات مردمی، گفت: میانگین واکسیناسیون دز اول به افراد بالای ۱۲ سال در سطح کشور  ۷۸ درصد و دز دوم ۴۹ درصد است در حالی که این رقم در خراسان جنوبی به ۷۹.۸ درصد در دز اول و ۵۱.۱ درصد در دز دوم رسیده است.

 

دهقانی فیروزآبادی بیان کرد: تاکنون از کل جمعیت استان ۶۰ درصد دز اول و ۳۸ درصد دز دوم واکسن را دریافت کردند که این رقم های در سطح کشور به ترتیب ۶۲ و ۳۹ درصد است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون یک میلیون و ۱۰۴ هزار و ۸۴۲ دز واکسن کرونا در استان دریافت کردیم که ۹۵ هزار دز آن امروز توزیع می شود و بیش از ۸۱ رصد واکسن‌های دریافتی تزریق شده است.

 

کد خبر 1110821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha