هر اقدامی که از مسجد یا حوزه علمیه شروع شود، ماندگار می شود

حجت الاسلام سالاری با اشاره به اهمیت توجه به مساجد و حوزه های علمیه در فعالیت های فرهنگی گفت: هر اقدامی که از مسجد یا حوزه علمیه شروع شود، ماندگار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام مظفر سالاری، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد امروز در نشست با سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری به عنوان یکی از متولیان اصلی فعالیت های فرهنگی در شهر هستند که بایستی با اقداماتی نظیر حمایت از کانون های مساجد در این مسیر گام های اساسی بردارند.

 

وی افزود: ما در استان تعداد 3500 مسجد داریم که 850 کانون در این مساجد فعالیت می کنند و از این تعداد نیز 330 کانون به شهر یزد متعلق هستند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: ما در استان طرح های مختلفی را در کانون ها برگزار می کنیم که یکی ازا ین طرح ها، طرح استانی « طراوت» است که در 30 کانون و مسجد این طرح اجرایی می شود.

 

سالاری ادامه داد: این طرح با حمایت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد در 30 مسجد، 6 منطقه و ترجیحا مناطق کم برخوردار برگزار می شود که سعی شده برنامه های محتوایی و کاربردی به صورت فعال و با حضور جوانان و نوجوانان 12 تا 16 سال برگزار شود.

 

وی گفت: این طرح آزمایش خوبی بوده که تاکنون نیز با استقبال مخاطبین و خانواده ها همراه شده است و بیش از 1300 جوان و نوجوان ثبت نام کرده اند و از غدیر تا غدیر نیز اجرا می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد بیان کرد: مسجد تنها سنگر ما است و خواستگاه و پایگاه اسلامی است که اگر میخواهیم کارهایمان ماندگار شود باید از مسجد یا حوزه های علمیه آغاز شود.

 

وی افزود: امیدواریم بتوانیم این طرح را به صورت سالانه و مستمر برگزار کنیم تا بتوانیم مدیران آینده را تربیت کنیم.

 

 

 

 

کد خبر 1110920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha