وقایع ۱۳ آبان نقش تاثیرگذاری در استمرار انقلاب داشت

میرقربانی گفت: وقایع ۱۳ آبان نقش تاثیرگذاری و مهمی در پیروزی و استمرار انقلاب داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«سید سعید میرقربانی» امروز(شنبه، ۸  آبان) در جلسه گرامیداشت یوم‌الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد به تعبید حضرت امام خمینی(ره) در ۱۳ آبان ۱۳۴۲ به ترکیه از سوی شاه خائن اشاره کرد و گفت: حضرت امام خمینی(ره) به دلیل اعتراض به قانون کاپیتولاسیون به ترکیه تبعید شدند.

 

سرپرست فرمانداری بندر آستارا با اشاره به حادثه ۱۳  آبان سال ۱۳۵۷، تصریح‌کرد: در این روز تعدادی از دانشجویان و دانش‌آموزان پیرو خط امام(ره) در دانشگاه تهران به دست ماموران رژیم محنوس پهلوی به شهادت رسیدند.

 

وی افزود: در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ سفارت‌خانه آمریکا(لانه جاسوسی) به دست دانشجویان پیرو خط امام خمینی(ره) تسخیر شد و اسناد و مدارک جاسوسی به دست آمد و امام راحل از این حرکت دانشجویان به عنوان انقلاب دوم نام بردند.

 

میرقربانی با بیان‌اینکه این سه واقعه نقش تاثیرگذاری و مهمی در پیروزی و استمرار انقلاب داشتند، اظهارکرد: دشمنان نظام و نقلاب از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی تلاش می‌کنند این وقایع مهم را به فراموشی بسپاریم و همه به ویژه مسئولان وظیفه دارند این وقایع را زنده نگه دارند و به نسل نوجوان و جوان انتقال دهند.

 

این مقام مسئول افزود: برنامه‌های این ایام باید با حضور پرشور دانش‌آموزان و دانشجویان برگزار شود چرا که باید به دشمنان نشان دهیم که نسل امروزی ادامه دهنده شهدا و دانش‌آموزان و دانشجویان آن دوران هستند.

 

وی با اشاره به اینکه شیوع بیماری کرونا نباید مانع از برگزاری برنامه‌‎های یوم‌الله ۱۳ آبان شود، تصریح‌کرد: برنامه‌های یوم‌الله ۱۳  آبان باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

 

میرقربانی از برگزاری ویژه برنامه یوم‌الله ۱۳ آبان در مصلی نماز جمعه آستارا خبر داد و گفت: این برنامه با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

 

سرپرست فرمانداری بندر آستارا افزود: آموزش و پرورش از بستر شبکه شاد برای تقویت روحیه استکبارستیزی در بین دانش‌آموزان برنامه داشته باشد و دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز به مناسبت ۱۳ آّبان برنامه‌ریزی کنند.

 

* اصحاب رسانه وقایع ۱۳ آبان را برای نسل امروزی بازگو کنند

«فردین عباس‌زاده» نیز در این جلسه یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و دانشجو را گرامیداشت و بر ادامه راه آنان تاکید کرد.

 

جانشین فرماندهی سپاه ناحیه آستارا با بیان‌اینکه سپاه این شهرستان برای هفته بسیبج دانش‌آموزی ۲۲ ویژه برنامه تدارک دیده است، افزود: برنامه‌های حضوری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

 

وی تاکید کرد: ویژه برنامه یوم‌الله ۱۳ آبان باید پرشورتر از سال‌های گذشته و با رعایت پروتکل‌های وبهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شود.

 

عباس‌زاده گفت: اصحاب رسانه و فعالین فضای مجازی وقایع یوم‌الله ۱۳ آبان را از طریق رسانه و فضای مجازی برای نسل امروزی بازگو کنند.

کد خبر 1110943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha