حاکمیت حق اجباری شدن واکسن را دارد

خاتمی استقبال مردم ایران اسلامی نسبت به کشورهای همسایه و حتی کشورهایی اروپایی، آن را نشان از اعتماد مردم به وزارت بهداشت و درمان توصیف کرد وگفت: حاکمیت حق اجباری شدن واکسن را برای کسانی که در جامعه فعالیت دارند، به دلیل حفظ سلامت جامعه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گلپایگات، «سید مسعود خاتمی» در جمع خبرنگاران و در حاشیه بازدید رییس دانشگاه علوم پزشکی از بیمارستان های گلپایگان با بیان اینکه واردات گسترده واکسن جامعه را آرام کرده است و نگرانی کرونایی مردم از بین رفته است، گفت: میزان تزریق واکسن نسبت به کشورهای اطراف و حتی کشورهای اروپایی نشان از استقبال و اعتماد مردم به واکسن را دارند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه تزریق واکسن سال ها است که صورت می گیرد، بیان کرد: حاکمیت به دلیل سلامت جامعه، حق دارد واکسیناسیون را برای کسانی که در جامعه خدمت می کنند را اجباری کند اما اگر کسی به واکسن اعتقادی ندارد تا زمانی که برای سلامت جامعه خطر ایجاد نکند، واکسناسیون برای وی اختیاری است.
وی به کسانی که اعتقادی به واکسن یا بیماری ندارند و بر علیه آن تبلیغ می کنند توصیه کرد که به بیمارستان هایی که پذیرای بیمار کرونایی هستند مراجعه کنند تا حقایق بیماری و اثرات واکسیناسیون مشاهده کنند.
خاتمی با اشاره به فعالیت محدود بیمارستان آیت الله گلپایگانی از ابتدای ساخت تاکنون، تبیین کرد: مبلغ تخصیص یافته از دولت، هم اکنون در اختیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است که فقط برای بیمارستان و با نظارت دانشگاه علوم پزشکی هزینه می شود و یکی از دلایل حضور رئیس دانشگاه در شهرستان گلپايگان همین موضوع است تا مقدمات هزینه بودجه و ساخت و سازهای مورد نیاز آن، انجام شود.

گلشهر صاحب پزشک خانواده می شود

در ادامه «ناصر رستمی» پوشش واکسیناسیون درگلپایگان ۸۲ درصد در دوز اول و بیش از ۶۰ درصد در دوز دوم ذکر کرد و گفت: از ابتدای مهر تا کنون ۱۵۰ به دلیل بیماری کرونا، در بیمارستان بستری شدند و میانگین بستری روزانه در شهرستان گلپايگان چهار نفر است
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان از نیاز شهرستان گلپايگان به تخصص های جراح عمومی، ارتوپد، اعصاب و روان و نورولوژی، چشم و پوست و شیمی درمانی سخن گفت و بیان کرد: این شهرستان تجهیزاتی پزشکی مانند میکروسکوپ چشم، ماموگرافی به روز و دستگاه سنگ شکن نیاز دارد.


وی با یادآوری جمعیت بیش از ۱۰ هزار نفری شهر گلشهر، از تامین دو پزشک خانواده به صورت شبانه روزی برای این شهر خبر داد و افزود: آمبولانسی که فروردین ماه سال جاری توسط وزارت بهداشت برای شهرستان تخصیص داده شده است، به دلیلی هنوز کارخانه آن، به گلپايگان نداده است
رستمی در پایان به فرایند زمان گیر حضور ۱۱۵ بر سر بالین حادثه دیده اشاره کرد و خواستار رفع نواقص آن با هدف بهبود کیفیت خدمات دهی آن شد./

کد خبر 1110947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha