طرح واکسیناسیون سرخک در جنوب استان کرمان آغاز شد

علی اصغر خیرخواه گفت: از امروز ۸ آبان ماه طرح واکسیناسیون سرخک برای کودکان ۹ ماهه تا ۷ ساله در جنوب استان کرمان آغاز شد.

«علی اصغر خیرخواه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: از امروز ۸ آبان ماه طرح واکسیناسیون سرخک برای کودکان ۹ ماهه تا ۷ ساله در جنوب استان کرمان آغاز شد.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در تشریح این خبر، افزود: طرح واکسیناسیون سرخک به مدت ۱۴ روز در مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و خانه بهداشت‌ها با هدف پیشگیری از گسترش بیماری در جنوب استان اجرا می‌شود.


وی بیان کرد: ساکنانی که کودک ۹ماهه تا هفت ساله دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به پایگاه ها و مرکز خدمات جامع سلامت، برای واکسیناسیون متولدین اول مهر ۱۳۹۲ تا اول بهمن۱۳۹۹ مراجعه‌ کنند.


خیرخواه ابراز کرد: در پی بروز طغیان های سرخک طی ماه های اخیر در کشورهای همسایه از جمله پاکستان و افغانستان و موارد بیماری در جنوب شرق کشور و در سطح دانشگاه، خطر گردش ویروس های وارده افزایش یافته است که به خطر افتادن سلامت جامعه می شود.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ادامه داد: متاسفانه در این صورت دستاورد ارزشمند تاییدیه حذف سرخک و سرخجه کشور از بین رفته و کشور مجددا جزء کشورهای بومی بیماری سرخک قرار می گیرد.


وی اظهار کرد: این طرح ملی که جمعیت بالغ بر 124 هزار و 306 نفر از مردم روستا و شهرستان های جیرفت، کهنوج، منوجان، فاریاب، قلعه گنج، رودبارجنوب و عنبرآباد را در بر می گیرد.


خیرخواه در خاتمه عنوان کرد: طرح واکسیناسیون سرخک مختص کودکان گروه سنی  9 ماه تا 7 سال یعنی متولدین 01/07/1392 تا 01/11/1399 است که از تاریخ 8 لغایت 21 آبان ماه سال جاری در جنوب کرمان اجرا می شود.

کد خبر 1111021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha