هفته بسیج دانش آموزی فرصتی برای آشنایی دانش آموزان با شهدای دانش آموز

حجت الاسلام خلیلی گفت: هفته بسیج دانش آموزی فرصتی برای آشنایی هر چه بهتر دانش آموزان با شهدای دانش آموزان و رشادت های آنان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، «حجت الاسلام خلیلی» درجلسه شورای فرهنگ عمومی کمیجان که با محوریت روز دانش آموز و  فرهنگ عمومی برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی و یاد و خاطره شهدای دانش آموز به ویژه شهید محمد حسین فهمیده گفت: شهید حسین فهمیده الگویی برای همه جوانان و نوجوانان است چرا که این نوجوان کاری بزرگ و ماندگار انجام داد و جان خود را فدای اسلام و انقلاب کرد.

 

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان کمیجان افزود: شهید فهمیده با ایمان به خدا و اعتقاد قلبی در جبهه های حق علیه باطل حاضر شد و با وجود سن کم خود حماسه ای بزرگ را رقم زد.

 

وی اضافه کرد: این بزرگ مرد تاریخ ایران با رشاد و از خودگذشتگی خود کاری کرد رهبر انقلاب او را رهبر کوچک خطاب کردند و روز شهادت ایشان از بزرگترین و پر افتخارترین روزهای تاریخ ایران است.

 

این مقام مسئول هفته بسیج دانش آموزی را فرصتی برای آشنایی هر چه بهتر دانش آموزان با شهدای دانش آموزان و رشادت های آنان دانست و بیان کرد: جوانان و نوجوانان امروز باید ادامه دهنده راه شهدای انقلاب باشند و با مطالعه سیره و منش این دلیر مردان کار و زندگی خود را به پیش ببرند.

 

خوشنویسی از سخنان بزرگان با موضوع گرامیداشت روز دانش آموز

 

در ادامه این جلسه، «حسین احمدی» در خصوص برنامه های فرهنگی در هفته بسیج دانش آموزی، گفت: برگزاری برنامه های مرتبط با هفته دانش آموز و روز 13 آبان ( از جمله گلباران قبور مطهر شهدا، مسابقات فرهنگی ویژه دانش آموزان، دیدار تنی چند از فرهنگیان و شـوراهای دانش آموزی با امام جمعه و...) با محوریت آموزش و پرورش و بسیج دانش آموزی از جمله این برنامه ها است.

 

دبیرشورای فرهنگ عمومی و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کمیجان ادامه داد: برپایی نمایشگاه آثار هنری با موضوعات؛ روز دانش آموز، روز فرهنگ عمومی و هفته کتاب و کتابخـوانی در رشته های مختلف شامل؛ خوشنویسی، عکاسی، پوستر، نقاشی و...  . به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلی نماز جمعه کمیجان همچنین انتشار آثار در فضای مجازی در آبان ماه جاری از دیگر برنامه های این ایام است.

 

وی همچنین به برپایی میز خدمت توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مورخ 14 آبان در مصلی نماز جمعه و ارائه اهم گزارش فعالیت های فرهنگی و هنری توسط رئیس اداره در حاشیه خطبه های نماز جمعه به مناسبت گرامیداشت روز فرهنگ عمومی را از دیگر برنامه های این ایام دانست و بیان کرد: خوشنویسی از سخنان بزرگان با موضوع گرامیداشت روز دانش آموز و فرهنگ عمومی توسط هنرمند خوشنویس آقای ابراهیم کمیجانی و تقدیر از دستگاهای برتر در تبیین، علل و راهکارهای عملیاتی  مرتبط با موضوعات آسیب های اولویت دار شهرستان از اهم برنامه های شصت و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کمیجان بود.

 

احمدی همچنین به برپایی نمایشگاه عکس با موضوع طبیعت از آثار هنرمند عکاس آقای محمد محمدی در محل مجتمع اداری شهرستان کمیجان نیز خبر داد و گفت: این نمایشگاه شامل ۱۵اثر- از هنرمند عکاس کمیجانی (آقای محمد محمدی) با موضوع طبیعت زیبای روستای وفس در محل مجتمع اداری  به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کمیجان دایر شد.

 

کد خبر 1111051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha