همایش طلاب و روحانیت شهر ابوزیدآباد و بخش کویرات برگزار شد

همایش طلاب و روحانیون شهر ابوزیدآباد و بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل در نهاد امامت جمعه ابوزیدآباد برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، همایش طلاب و روحانیون شهر ابوزیدآباد و بخش کویرات شهرستان آران و بیدگل در نهاد امامت جمعه شهر ابوزیدآباد برگزار شد.

 

امام جمعه ابوزیدآباد در این مراسم با بیان آیاتی از سوره جمعه خطاب به روحانیت گفت: ما اگر در راه ارشاد مردم نیت و قصد خالصانه داشته باشیم که مردم را هدایت کنیم و آن ها را با حضرت ولی عصر(عج) آشنا، رفیق و دوستدار ایشان کنیم و به اندازه توانی که داریم قدمی برداریم، خداوند از فضلش به اندازه کسانی که کار بزرگ انجام داده اند عنایت می کند.


حجت الاسلام سید احمد شاهمیری به برخی مشکلات منطقه اشاره کرد و گفت: مشکلاتی در بخش کویرات وجود داشته و داردکه با کمک روحانیون قابل رفع است و لازمه اش این است که روحانیت گاهی با مسئولان جلساتی داشته باشند و در جریان بعضی از مشکلات قرار بگیرند و به اطلاع مردم برسانند که چند مسئله عمده از جمله گردشگری،جاده،بهداشت، چاله زباله و موضوع فرهنگی است.

 

وی با تقدیر از حضور پررنگ ائمه جماعات منطقه در نماز جمعه گفت: حضور نوجوانان و جوانان در مساجد و نماز جمعه باید پررنگ تر باشد و دشمن با روش های مختلفی در فضای مجازی به دنبال نفوذ در بین جوانان است و این نیاز به کار و جهاد فرهنگی دارد.

 

رئیس ستاد اقامه نماز بخش کویرات بیان داشت: کرونا باعث شد که بسیاری از فعالبت های تبلیغی سخت شود و شروع مجدد آن نیز سخت است از جمله نماز مدارس که در جلسه اخیر شورای آموزش و پرورش بخش کویرات مقرر شد که نماینده آموزش و پرورش و نماینده ما برای حضور ائمه محترم جماعات هماهنگی کنند.

 

حجت الاسلام شاهمیری ادامه داد: به دلیل کمبود روحانی و مبلغ در منطقه نماز جماعت مدارس حتی برای یک روز در هفته اقامه گردد، این کمبود نیز با همکاری اداره تبلیغات اسلامی کاهش می یابد.

امام جمعه ابوزیدآباد با ابراز خرسندی از حضور روحانیت در این همایش بیان داشت: در این مدتی که در این منطقه به امامت جمعه مشغول هستم از کمک شایان ائمه جماعات و روحانیون برخوردار بوده و جلسات فصلی به صورت منظم برگزار شده است.

 

حجت الاسلام شاهمیری در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت سالگرد شهادت شهید حسین فهمیده گفت: شهید فهمیده نوجوان ۱۳ساله ای بود که نماد مقاومت و از خودگذشتگی و الگوی همه دانش آموزان شد.

 

در ادامه این همایش، گزارش فعالیت های دفتر امام جمعه، ستاد زکات، مرکز رسیدگی به امورمساجد و مرکز نیکوکاری چهارده معصوم علیهم السلام، ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر و روحانی مستقر اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل در منطقه ارائه شد.

 

کد خبر 1111105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha