پرونده فرهنگی شهدای اصفهان تشکیل شد/رونمایی از دانشنامه شهدای دانش آموز

حجت الاسلام علاالدینی گفت: پرونده فرهنگی کلیه شهدای استان اصفهان توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «محمدرضا علاالدینی« در آیین رونمایی از دانشنامه شهدای دانش آموز استان اصفهان اظهارداشت: جمع آوری اطلاعات و داده های مربوط به زندگی شهدا جز مهمترین برنامه های بنیاد شهید است.

 

رئیس اداره هنری و اسناد بنیاد شهید استان اصفهان افزود: با جمع آوری اطلاعات و تکمیل گنجینه شهدای استان، این اطلاعات در اختیار مردم نیز قرار گرفته و اطلاعات به روز رسانی شده نیز قابل دسترس است تا عموم جامعه با سیره و سلوک این قشر آشنا شوند.

 

وی ادامه داد: شهدای صنفی مثل شهدای دانش آموز، طلبه و روحانی و دانشجو نیز در دسته بندی مشخص در گنجینه آثار شهدا قابل دسترسی آسان و آشنایی مردم متناسب با فعالیت و صنف آن ها وجود دارد.

 

حجت الاسلام علاالدینی با اشاره به وجود هزار و 500 شهید دانش آموز این استان، تصریح کرد: امکان دسترسی برای مدارس و آموزش و پرورش جهت بهره برداری از این اطلاعات و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه یادواره های شهدا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می شود، خاطرنشان کرد: یادواره شهدای دانش آموز به صورت منطقه ای و شهرستانی تاکنون برگزار شده و در کنگره شهدای استان اصفهان در سال 1401 نیز پیش بینی های لازم برای شهدای قشری نیز وجود دارد.

 

*رونمایی از دانشنامه شهدای دانش آموز

 

همزمان با هفته بسیج دانش آموزی رونمایی از دانشنامه شهدای دانش آموز استان اصفهان انجام شد که در این دانشنامه اطلاعات مربوط به این دسته از شهدا وجود دارد.

 

این دانشنامه در قالب یک جلد کتاب تهیه و منتشر شده که امکان توزیع آن بین مراکز فرهنگی نیز فراهم خواهد شد.

 

تهیه این کتاب با محوریت بسیج دانش آموزی استان اصفهان و همکاری دیگر نهادهای فرهنگی و اجتماعی و دانش آموزان بوده است.

کد خبر 1111125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha