ضرورت بهره گیری از ظرفیت حوزه های علمیه در خدمت رسانی به محرومین

به گفته صفری، کمیته امداد وحوزه های علمیه به عنوان دو نهاد انقلابی در ترویج سنت های حسنه احسان ونیکوکاری موثر هستند و باید از ظرفیت حوزه های علمیه به نفع جامعه هدف و نیازمندان استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در دیدار با مدیر حوزه های علمیه برادران استان زنجان با بیان اینکه ظرفیت حوزه های علمیه در خدمت رسانی به محرومین ونیازمندان در این استان عظیم است، گفت: کمیته امداد و حوزه های علمیه به عنوان دو نهاد انقلابی زیر چتر مقام معظم رهبری در در امر محرومیت زدایی وترویج سنت های حسنه انفاق ، احسان ونیکوکاری وافزایش سطح اعتماد عمومی در جامعه موثر هستند .

 

هدایت صفری با بیان اینکه یکی از رسالت های اصلی این نهاد، خدمات اجتماعی و تقویت باورهای دینی، اعتقادی و مذهبی و ترویج سبک زندگی اسلامی وتوانمندی مباحث فرهنگی مددجویان عزیز تحت حمایت می باشد، گفت: با بهره گیری از ظرفیت عظیم روحانیون این مهم به بهترین نحو در استان اجرایی می شود .

 

وی ادامه داد: روحانیون و طلاب در رفع فقر ومحرومیت نقش مهمی داشته وبه عنوان حافظان انقلاب و شریعت اسلام و مبلغین سنت های حسنه انفاق، احسان ونیکوکاری تاثیر گذاری خوبی در بین آحاد مختلف جامعه برای مشارکت در زمینه رفع فقر داشته باشد.

 

مدیرکل کمیته امداد استان با بیان اینکه فقر اقتصادی رنج آور ودردناک بوده ولی فقر فرهنگی خطر ناک تر از فقر اقتصادی می باشد، گفت: در فقر فرهنگی ایمان  و باورهای دینی و اعتقادی فرد آسیب می بیند و کمیته امداد و حوزه های علمیه با هم افزایی درزمینه اجرای طرح های مختلف در این زمینه درارتقاء باورهای دینی واعتقادی خانواده های تحت حمایت  به بهترین صورت نقش آفرینی کند .

 

وی از فعالیت 149 مرکز نیکوکاری با مدیریت مردمی وداوطلبانه در سطح استان خبر داد و گفت: با همراهی مناسب حوزه های علمیه وتعاملات انجام شده در تمامی دفاتر حوزه های علمیه  برادران وخواهران در سطح استان  زنجان مراکز نیکوکاری دایر ودر امر خیر واحسان اقدامات شایسته ای انجام می گیرد .

 

صفری از ظرفیت عظیم وقابل توجه حوزه های علمیه استان در ارائه خدمات مددکاری تخصصی اسلامی و مشاوره ای به جامعه هدف این نهاد خبر داد وافزود : باید تلاش شود تا زمینه بهره مندی هر چه بهتر جامعه هدف این نهاد از این ظرفیت ایجاد شده در قالب خدمات مددکاری استفاده گردد .

 

حجت الاسلام جعفری مدیر حوزه علمیه برادران استان زنجان با قدردانی از عملکرد خوب کمیته امداد استان زنجان در توانمندی اقتصادی وفرهنگی ومحرومیت زدایی نیازمندان اشاره کرد وگفت : روحانیت به خودش افتخار می کند که در کنار کمیته امداد قدم برداشته واقداماتی را به نیازمندان در عرصه محرومیت زدایی ارائه نماید.

کد خبر 1111160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha