شیروان، رتبه نخست مشمولان عضویت در صندوق بیمه روستایی عشایری را دارد

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: شیروان، رتبه نخست مشمولان عضویت در صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایری خراسان شمالی را دارد.

«محمدرضا غلام زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: ۲۴ هزار و ۳۲۵ نفر از گروه سنی ۵۰-۱۸ سال این شهرستان در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر سکونت دارند که از این تعداد، ۱۲ هزار و ۴ نفر حدود ۵۰ درصد جمعیت هدف تحت پوشش این صندوق در شهرستان هستند.

 

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی با بیان اینکه نیمه نخست امسال ۵۰۰ نفر عضو جدید در این صندوق ثبت نام کرده اند، خاطرنشان کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۵۵۰ نفر بوده ۱۰ درصد کاهش داشته که شرایط درآمدی یکی از این علل است.

 

غلام‌ زاده اضافه کرد: همچنین در این مدت سه هزار و ۷۵۹ نفر بیمه خود را تمدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که دو هزار و ۶۸۹ نفر بوده ۲۶ درصد افزایش داشته که این خود نشان دهنده این است که اعتماد پذیری مردم نسبت به این بیمه بهتر شده است.

 

وی با بیان اینکه اینک، ۸ هزار و ۱۴۷ نفر بیمه شده فعال این صندوق هستند، گفت: مجموع کل مستمری بگیران نیز، ۴۹۶ نفر است که هر فرد در کم ترین سطح درآمدی سالانه، سه میلیون و ۹۰۰ هزار ریال و بالاترین سطح درآمدی، ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال حق بیمه پرداخت می کند.

 

وی با بیان اینکه بیمه شدگان روستایی و عشایری باید تنها چهار ماه حق بیمه بپردازند، افزود: مابقی حق بیمه آنان برای هشت ماه دیگر سال، توسط دولت پرداخت می شود.

 

غلام زاده گفت: تمام زنان و مردان متاهل و مجرد ساکن در روستاها و مناطق عشایری، کشاورزان، زنبورداران، قالیبافان، و هنرمندان صنایع دستی غیرساکن در روستا و شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری، کارکنان مراکز و شرکت های وابسته به سازمان نظام مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی می توانند از بیمه اجتماعی برخوردار شوند.

کد خبر 1111167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha