۱۳ آبان مبدأ ایستادگی و مقاومت ملت ایران است

امام جمعه آران و بیدگل گفت: ۱۳ آبان برگ زرینی از تاریخ پرافتخار ایران اسلامی و مبدأ ایستادگی و مقاومت ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در نود و یکمین نشست شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل گفت: ۱۳ آبان حامل سه حادثه‌ی تاریخی تبعید امام در سال 43، كشتار دانش‌آموزان نوجوان در سال ۵۷ و تسخیر لانه‌ی جاسوسی در سال 58 است که در هر سه حادثه و قطعه تاریخی، مردم ایران؛ یك طرف قضیه و طرف دیگر دولت مستكبر آمریكاست.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل افزود: این سه قطعه تاریخی به امور مهم استکبارستیزی می پردازد و اراده مبارزه و ایستادگی در راه مبارزه، به سیزدهم آبان یک برجستگی بخشیده است.
 

حجت الاسلام سلیمانی ادامه داد: ۱۳ آبان برگ زرینی از تاریخ پرافتخار ایران اسلامی و مبدأ ایستادگی و مقاومت ملت ایران است.

امام جمعه آران و بیدگل با اشاره به اینکه در زمان حکومت محمدرضا شاه پهلوی، کشور لطمات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی زیادی دید، افزود: ۱۳ آبان فرصتی است تا برای نوجوانان و جوانان اطلاع رسانی و برجسته سازی کنیم.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرهنگ سازی وقایع این روز را برای جوانان و نوجوانان لازم دانست و افزود: در این راستا به شهرداری و شورای شهر پیشنهاد می شود نام یک خیابان یا میدان به نام ۱۳آبان در شهر آران و بیدگل مزین شود.

 

نود و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، امام جمعه آران و بیدگل و اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل در حسینیه حضرت زهرا(س) ستاد نماز جمعه برگزار شد./

کد خبر 1111180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha