دستورالعمل نحوه حضور گردشگران خارجی در شرایط کرونا ابلاغ شد

شهدوست شیرازی گفت: دستورالعمل نحوه حضور گردشگران خارجی در شرایط بیماری کرونا با بهره‌ گیری از نظرات کارشناسان و هم‌ اندیشی با دستگاه‌ های متولی و در چارچوب رعایت بهداشت عمومی و سلامت جامعه تهیه و ابلاغ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «هادی شهدوست شیرازی»، امروز (یکشنبه 9 آبان) با اشاره به ایجاد زمینه ورود گردشگران خارجی به استان فارس در جمع خبرنگاران گفت: دستورالعملی باهدف فراهم کردن زمینه ورود گردشگران خارجی به کشور با حفظ سلامت شهروندان و توسعه فعالیت‌های گردشگری ابلاغ شده است.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی فارس افزود: یکی از حوزه های آسیب دیده از بحران کرونا در جهان بخش گردشگری بوده است و با سرعت گرفتن واکسیناسیون علیه کرونا در دولت سیزدهم، نگرانی گردشگران خارجی برای سفر به ایران کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: دستورالعمل نحوه حضور گردشگران خارجی در شرایط بیماری کرونا با بهره‌ گیری از نظرات کارشناسان و هم‌ اندیشی با دستگاه‌ های متولی و در چارچوب رعایت بهداشت عمومی و سلامت جامعه با توجه به اثرات مثبت گردشگری بر اقتصاد کشور، کارآفرینی، ایجاد اشتغال و احیای کسب ‌و کارهای آسیب ‌دیده این بخش و حفظ سلامت شهروندان تهیه و ابلاغ شده است.

شهدوست شیرازی اعلام کرد: ورود و خروج مستقیم و غیرمستقیم مسافران ایرانی و خارجی به‌ صورت گروهی و انفرادی به مرزهای زمینی مانند مرزهای هوایی با ارائه کارت واکسن، آزمایش PCR منفی و رعایت پروتکل‌ ها و دستورالعمل‌ های مورد تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اول آبان امسال بلامانع شده است.

وی ادامه داد: در صورت تغییر در روند بیماری کشورهای همسایه و نیازمند به اعمال محدودیت یا ممنوعیت تردد مسافران، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ‌عنوان مرجع تخصصی مراتب را اعلام می ‌کند و اقدامات بعدی توسط کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی انجام خواهد شد.

شهدوست شیرازی اعلام کرد: از اول آبان امسال مرزهای شلمچه، جلفا، مهران، نوردوز، باشماق، پیله سوار، پرویزخان، آستارا، تمرچین، دوغارون، بازرگان، میلک، سرو، میرجاوه، پل دشت برای تردد مسافران با شرایط اعلامی باز شده است و تردد تمامی وسایل نقلیه عمومی و شخصی با رعایت پروتکل‌ های بهداشتی وزارت بهداشت و اعتبار 96 ساعته آزمایش PCR منفی برای گروه‌ های سنی بالای 12 سال بلامانع است.

وی ادامه داد: فایل مصوب پروتکل حضور گردشگران در کشور در شرایط کرونا در سایت visitiran.ir قابل ‌مشاهده خواهد بود و فرآیند نظارت بر حضور گردشگر در داخل کشور از طریق سامانه مدیریت هوشمند بیماری‌ های همه ‌گیر یا سامانه «امید» و ارائه QR کد انجام می شود.

شهدوست شیرازی اضافه کرد: نظارت بر عملکرد و فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در خصوص کنترل و رعایت مسائل بهداشتی از سوی گردشگران اعم از اخذ ویزا، ترانسفر، رزرو محل اقامت، غذا، مراقبت‌های بهداشتی و خروج مسافرین پس از انقضای مدت روادید مهم است و این دفاتر باید در صورت بروز هرگونه علائمی در مسافران سریعا وضعیت مسافر را به مسئولین مربوطه اطلاع دهند.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان فارس تاکید کرد: برخی مراکز اقامتی برای قرنطینه گردشگران خارجی که از طریق مرزهای هوایی وارد کشور و استان فارس شده اند و دارای علائم و بیماری هستند، تعیین و اطلاع ‌رسانی خواهند شد.

کد خبر 1111260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha