طرح پیک هوشمند شهری در اداره کل پست خراسان جنوبی افتتاح شد

طرح پیک هوشمند شهری در اداره کل پست خراسان جنوبی با حضور استاندار،مدیرکل پست و جمعی از مسئولان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی الهامی» امروز (۹ آبان) در مراسم افتتاح پیک هوشمند شهری در بیرجند که با حضور استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: پیک هوشمند شهری با هدف کاهش تردد و انجام درخواست های غیر حضوری مردم از طریق پست در بیرجند راه اندازی شده است.

 

مدیرکل پست خراسان جنوبی با بیان اینکه به راه اندازی این خدمت، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها دارای اکانت می‌شوند و درخواست‌های غیرحضوری مردم از طریق پست تحویل می‌شود، افزود: امکان رصد و پیگیری روند ارسال مرسوله ها توسط فرد از خدمات مطلوب این طرح است.

 

وی بیان کرد: مرسولات درون شهری و برون­‌شهری تحت پوشش این طرح هستند ضمن اینکه خدمات نیابتی هم انجام می‌شود و افراد متقاضی استفاده از خدمات این طرح می توانند به نشانی postsam.ir مراجعه نموده، به عضویت این سامانه درآیند و تقاضای ارسال مرسولات خود را در سطح شهر ثبت کنند.

 

الهامی در ادامه تعداد واحدهای پستی سطح استان را ۳۷۳ مورد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر  ۱۳۵ فروشگاه‌های اینترنتی در خراسان جنوبی فعالیت می کنند.

 

مدیرکل پست خراسان جنوبی افزود: در هفت ماهه امسال تاکنون تعداد مرسولات پستی صادره از استان ۱۸ درصد و مرسولات وارده به ۲۰ درصد رشد داشته است و ۷۱۷ هزار مرسوله از خراسان جنوبی صادر شده است.

 

وی با بیان اینکه میزان خرید اینترنتی صادره از رشد ۷۳ درصدی برخوردار است، افزود: امکان عرضه محصولات راهبردی و بومی استان از قبیل زرشک، زعفران و عناب از طریق شبکه تجارت الکترونیک پست فراهم شده است و در این زمینه توسط یک شرکت، محصولات کشاورزی به‌صورت مستقیم از کشاورز خریداری، بسته‌بندی و به سراسر کشور پست خواهد شد.

 

الهامی به قراردادهای اصلی اداره کل پست خراسان جنوبی اشاره و تصریح کرد: قرارداد با شرکت کویرتایر برای ارسال لاستیک به صورت اینترنتی به سایر نقاط کشور، راه اندازی سرویس درخواست غیرحضوری مدارک برای دانشجویان و نصب پلاک هوشمند درب منازل از جمله این قرار دادهای است.

 

مدیرکل پست خراسان جنوبی با اشاره به طرح درخواست غیرحضوری و اینترنتی پلاک‌های تلفیقی کدپستی و شهرداری، گفت: در این راستا پنج هزار پلاک تاکنون درخواست و نصب شده است.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: اداره کل پست خراسان جنوبی به لحاظ  شاخص‌های عملکردی در سال ۹۹ رتبه نخست کشور را بین ادارات کل استان‌های کشور کسب کرد.


 


 

کد خبر 1111270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha