آغاز مرحله نیمه نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن/ مرحله ملی اواخر آذرماه برگزار می‌شود

قره‌شیخلو با اشاره به برگزاری مرحله نیمه نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، گفت: در این دوره از رقابت ها مشارکت ها افزایش سه برابری داشته است و مرحله ملی آن اواخر آذرماه و به احتمال بسیار قوی به صورت حضوری برگزار می شود.

«مهدی قره شیخلو» در گفتگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری مرحله نیمه نهایی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، اظهار کرد: مرحله استانی این مسابقات در شهریور ماه به پایان رسید و مرحله نیمه نهایی آن در دو بخش در آبان ماه برگزار می شود.

 

مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: در رشته های دعاخوانی، همسرایی و همخوانی ضبط آثار در استان ها انجام شده است و داوری آنها به صورت متمرکز در هر دو بخش خواهران و برادران در حال انجام است که تا پایان این هفته به اتمام می رسد و تکلیف منتخبان این رشته ها در مرحله نیمه نهایی مشخص می شود.

 

وی تصریح کرد: اما در رشته های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ کل، ۲۰ جزء، ۱۰ جزء و ۵ جزء قرآن کریم، آثار در روزهای 25 و 26 مهرماه با حضور نزدیک به 400 نفر از برگزیدگان مرحله استانی ضبط شده است و از یکشنبه، 16 آبان ماه به مدت دو هفته توسط هیئت داوران در هر دو بخش خواهران و برادران ارزیابی و قضاوت می شوند.

 

قره‌شیخلو در ادامه اعلام کرد: شرکت کنندگانی که پس از داوری در این مرحله جواز مجور در مرحله ملی را می یابند اواخر آذرماه و به احتمال بسیار بالا به صورت حضوری (به تناسب شرایط کرونایی کشور) برای کسب رتبه های برتر با یکدیگر رقابت می کنند و امید است پرونده چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن در آذرماه بسته شود.

 

مدیر مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره میزان مشارکت در این دوره از مسابقات قرآن به تناسب دوره های پیش از کرونا، ابراز کرد: در دوره چهل و چهارم، تعداد ثبت نامی ها سه برابر شده است و با افزایش قابل توجهی از نظر میزان مشارکت مواجه بودیم چنان که نزدیک به 30 هزار نفر در رشته های مختلف و در هر دو بخش خواهران و برادران در این رقابت ها شرکت کردند.

 

وی با بیان اینکه دومین دوره طرح ساماندهی داوران از یک ماه قبل آغاز شده است، خاطرنشان کرد: ثبت نام این دوره از طرح به اتمام رسیده و برای برگزاری آزمون های امسال برنامه داریم. نزدیک به 320 نفر در آن شرکت کرده اند که در صورت اضافه شدن نفرات معرفی‌شده از آموزش و پرورش این تعداد افزایش می یابد.

 

قره‌شیخلو در پایان خاطرنشان کرد: تا پایان سال مراحل پنجگانه دومین دوره طرح ساماندهی داوران به اتمام می رسد.

 

کد خبر 1111310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha