دانش آموزان در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نقش آفرین بودند

خدابنده گفت:نقش آفرینی دانش آموزان و آموزش و پرورش با توجه به تقدیم ۳۶ هزار شهید دانش آموز و پنج هزار معلم شهید در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس قابل انکار نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «قاسمعلی خدابنده» امروز(۹ آبان) در جلسه هماهنگی مراسم گرامیداشت سیزدهم آبان با بیان اینکه روز ۱۳ آبان یادآور سه واقعه مهم تاریخی است که هر یک یکی از اصول اصلی انقلاب اسلامی را تشکیل می دهد اظهار داشت: روز ۱۳ آبان که در تقویم به عنوان روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده است.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد:به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است، تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ عنوان این سه واقعه تاریخی است.

 

وی افزود: با توجه به جایگاه ویژه مرجعیت در بین مردم، تبعید حضرت امام خمینی (ره) عاملی شد برای افزایش وحدت، انسجام و استقامت مردم و زمینه ظهور و بروز انقلاب اسلامی را در سال ۵۷ مهیا نمود.

 

خدابنده با بیان اینکه دانش آموزان و فرهنگیان در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نقش آفرین بوده اند، تصریح کرد: نقش آفرینی دانش آموزان و آموزش و پرورش با توجه به تقدیم ۳۶ هزار شهید دانش آموز و پنج هزار معلم شهید در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس قابل انکار نیست.

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در سال ۵۸ گفت: حضرت امام خمینی(ره) تسخیر لانه جاسوسی و به تبع آن دسترسی به اسناد و مدارکی که نمایانگر مداخله آمریکا در امور داخلی کشورمان بوده است را انقلاب دومی نامیدند.

 

وی با تاکید بر تبیین ارزش ها و اهداف برگزاری مراسم ۱۳ آبان برای دانش آموزان و آشنایی آنان با مبانی انقلاب و موضوع استکبار ستیزی به عنوان یکی از اصول اصلی انقلاب اسلامی اظهار داشت: امسال نیز آیین نواختن زنگ استکبار ستیزی در ناحیه یک مشهد مقدس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد.

کد خبر 1111327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha