۱۴ کارگاه سبک زندگی اسلامی برای زندانیان و خانواده‌های آنان برگزار شد

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل کردستان گفت: ۱۴ کارگاه سبک زندگی اسلامی – ایرانی با عنوان «هجرت» برای زندانیان و خانواده‌های آنان در استان برگزار شد.

بهادر اسدی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: با توجه به لزوم آموزش زندانیان با هدف بازاجتماعی کردن آنان و پیشگیری از تکرار جرم و اصلاح مجرمین، در سال جاری هفت دوره سبک زندگی اسلامی و ایرانی (هجرت) برای زندانیان و هفت دوره برای خانواده‌های آنان برگزار شد.

 

 وی بیان کرد: ریشه بسیاری از جرایم در فقدان مهار‌های زندگی و دانش رفتاری است و از سویی اثربخشی مدل مدیریت مهارت و دانش رفتار در طول سالهای اجرای برنامه برای گرو‌های مخاطب گوناگون به اثبات رسیده است.

 

اسدی تصریح کرد: در رویکردی نوین و با لحاظ کردن نیازهای مخاطبین، کارگاه‌های آموزشی هجرت برای گروه‌های مخاطب زندانیان در سال جاری برگزار شد.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کردستان بیان کرد: در این دوره‌ها که با همکاری اداره‌کل زندان‌های استان کردستان برگزار شد، مبانی اعتقادی، مهارتهای اجتماعی و تکنیک‌های خاص این دوره ازجمله «جبران خسارت» بر اساس شیوه نامه دوره‌های امید مورد بحث و اجرا قرار گرفت.

 

وی اضافه کرد: بر اساس بازخوردهای دریافتی از شرکت کنندگان، این دوره‌ها دربردارنده اثربخشی بالایی در رفتار زندانیان و همچنین آمادگی خانواده آنان جهت پیشگیری از مسائل و آسیب‌های اجتماعی بوده است.

کد خبر 1111350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha