۲۲ مرکز اورژانس اجتماعی در سطح استان فارس فعالیت می کند

فرمانی گفت: راه اندازی و توسعه اورژانس اجتماعی از موارد مهم بهزیستی فارس است و در حال حاضر ۲۲ مرکز اورژانس اجتماعی در سطح استان فارس داریم که ۲ مرکز در شیراز فعالیت می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اعظم فرمانی»، امروز (یکشنبه 9 آبان) در نشست خبری مجازی معاونت امور اجتماعی و کارشناسان مسئول بهزیستی فارس با موضوع «کودکان کار و خیابان، فرزندخواندگی و زنان سرپرست خانواده» گفت: راه اندازی و توسعه اورژانس اجتماعی از موارد مهم بهزیستی فارس است.

کارشناس مسئول اورژانس اجتماعی بهزیستی فارس افزود: در اورژانس اجتماعی مباحثی مانند کودک آزاری، سالمند آزاری، معلول آزاری و ... مورد توجه قرار دارد و زنان و دختران در معرض آسیب، اقدام به خودکشی و ... گروه ای هدف اورژانس اجتماعی هستند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 22 مرکز اورژانس اجتماعی در سطح استان فارس داریم که 2 مرکز در شیراز فعالیت می کند و روند کار در اورژانس اجتماعی با تماس با خط 123 آغاز می شود و به نسبت به فوریت موضوع تیم خدمات سیار اجتماعی به محل اعزام شده و اقدامات مداخله در بحران در محل انجام داده و در صورت نیاز، موارد لازم به مرکز مداخله در بحران منتقل می شوند.

فرمانی تاکید کرد: در مرکز مداخله در بحران یک تیم روانشناسی و مددکاری روی پرونده کار می کنند و خدمات مشاوره حقوقی، روانپزشکی و نگهداری ارائه می کنند و زنان و دختران در معرض آسیب به واحد قرنطینه موقت ارجاع داده می شوند.

وی ادامه داد: در 6 ماهه اول سال 20 هزار و 951 تماس در استان با اورژانس اجتماعی داشته ایم و 12 هزار و 400 تماس مرتبط با گروه هدف بوده و 9 هزار و 385 نفر از خدمات سیار اورژانس اجتماعی بهزیستی فارس استفاده کرده اند.

فرمانی اعلام کرد: بعد از اختلاف حاد خانوادگی، به ترتیب کودک آزاری و همسر آزاری بیشترین آمار در اورژانس اجتماعی فارس را به خود اختصاص داده است.

 

 

کد خبر 1111352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha