اثربخشی بانوان طلبه در عرصه‌های مختلف اجتماعی از راهبردهای جدی حوزه‌های علمیه خواهران است

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران گفت: فراهم نمودن زمینه جهت ایفای نقش توسط دانش آموختگان در عرصه‌های آموزش، تبلیغ، مدیریت اجرایی و پژوهش، همواره از راهبردهای جدی و کلان حوزه‌های علمیه خواهران بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «حسینعلی تهرانی» در گفت‌وگویی، اظهار داشت: فراهم کردن زمینه ایفای نقش و اثربخشی دانش آموختگان در عرصه‌های آموزش، تبلیغ، مدیریت اجرائی و پژوهش از همواره از راهبردهای جدی و کلان حوزه‌های علمیه خواهران بوده است.

وی افزود: تربیت 1744 دانش آموخته سطوح 3 و 4، به عنوان استاد در حوزه های علمیه، دانشگاه و آموزش و پرورش نمونه ای چشمگیر از فراهم نمودن بستر آموزشی برای دانش آموختگان است.

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: همچنین حضور 1290 دانش آموخته مراکز و مؤسسات تخصصی حوزوی خواهران در عرصه های مدیریت علمی، اجرائی، پژوهشگری و تبلیغی در نهادها و سازمان های حوزوی و دانشگاهی و اجرائی کشور غنای اثرگذاری حوزه های علمیه خواهران را بیان می دارد.

وی خاطرنشان کرد: بانوان طلبه فعال در عرصه‌های آموزش، تبلیغ، مدیریت اجرائی و پژوهش از گرایش های مختلف تحصیلی همچون «تفسیر و علوم قرآنی»، «فقه و اصول»، «کلام اسلامی»، «تاریخ اسلام»، «تفسیر تطبیقی»، «اخلاق و تربیت اسلامی»، «فقه خانواده»، «مطالعات اسلامی زنان»، «مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی»، «فلسفه اسلامی» و «مدرسی ادبیات عرب» بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین تهرانی در پایان گفت: بیشترین فعالان طلبه بانو در این عرصه ها از گرایش های تفسیر و علوم قرآنی با 642 طلبه و فقه و اصول با 331 طلبه هستند.

 

کد خبر 1111380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha