۴۲ هزار گروه جهادی ثبت شده در کشور وجود دارد

دبیر مجمع عالی جهادگران کشور با اشاره به اینکه ۴۲ هزار گروه جهادی ثبت شده در سامانه وجود دارد و به آموزش و توانمندسازی این گروه های جهادی نیاز داریم، گفت: باید در بحث کیفی سازی فعالیت کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «ضرغام پرنیان» امروز (۹ آبان ماه) در نشست با مجمع جهادگران استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بین جهادگران کشور، ۵۰ نفر از این نیروها حین فعالیت های مختلف جانشان را از دست دادند و در این رابطه هیچ ارگانی حمایت نکرد.

 

دبیر مجمع عالی جهادگران کشور در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مطالبه های جدی ما حل این مسئله بود که با پیگیری های انجام شده موافقت شد که این بار مالی حمایت شود، افزود:در کمیسیون امنیت ملی مجلس تصویب شده و به هیئت رئیسه مجلس نیز ارائه شده که پشت درب مانده است .

 

وی تصریح کر: شهدای جهادی به مثابه شهدای هشت سال دفاع مقدس تلقی می شوند و تمام مزایا برای آنها در نظر گرفته می شود .

 

پرنیان با بیان اینکه این استان نیز شهید دبیقی را دارد که از شهدای جهادی ما محسوب می شود، گفت: برخی از خانواده های شهدای جهادی تنها فرزندشان را در این راه از دست داده اند و گاها برخی از این افراد جهادی قطع عضو شده اند.
 

دبیر مجمع عالی جهادگران کشور اذعان داشت: ریاست جمهوری موضوع احیای جهادسازندگی را در این استان مطرح کرد، امروز می بینید رئیس جمهور هرجمعه خود را در مناطق محروم می گذراندند، جریان جهادی در دولت هایی که بی مهری می کردند ولی برای مردم کنارشان ایستادند.
 

وی تاکید کرد: اگر مسئولان ما تفکر جهادی نداشته باشند، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

 

پرنیان ضمن تاکید بر اینکه قدر روحیه جهادی را باید دانست، افزود:  بچه های جهادی این استان پای کار هستند و در زلزله سی سخت حضور فعال داشتند.

 

دبیر مجمع عالی جهادگران کشور با اشاره به اینکه ۴۲ هزار گروه جهادی ثبت شده در سامانه وجود دارد و به آموزش و توانمندسازی این گروه های جهادی نیاز داریم، اظهار کرد: باید در بحث کیفی سازی فعالیت کنیم، ضمن اینکه سالانه ۵۰۰ مسئول گروه جهادی را ۲۰ روز در حوزه های مختلف در مشهد مقدس آموزش می دهیم.

 

وی افزود: گفتمان و مطالبه گری موضوع مهمی است که باید در گروه های جهادی  مورد توجه جدی قرار گیرد، سطح آگاهی جامعه توسط گروه های جهادی بالا رفته است.

 

پرنیان گفت: باید در ۱۰ سال آینده در حوزه گفتمان سازی به فضایی برسیم که مردم جامعه جهادی فکر کنند و کاری کنیم که نماینده طایفه ای سرکار نیاید.

 

وی یادآور شد: گفت:باید گفتمان سازی کنیم که اگر مسئولی بخواهد کم کاری داشته باشد باید گروه های جهادی با گفتمان مطالبه گری کنند.

کد خبر 1111386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha