روش های موثر برای ارتقاء آگاهی سلامت روان جامعه به کار گرفته شود

به گفته حیدری، ۳هزار و ۸۰۰ عکاس حرفه‌ای و آماتور از بالغ بر ۸۰کشور دنیا با بیش از۳۰هزار اثر در ششمین جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان شرکت داشتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان که صبح امروز یکشنبه ۹ آبان در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران در تهران برگزار شد، اظهار کرد: ارتقای سلامت و به ویژه سلامت روان، یکی از شاخص‌های رشد و پویایی یک ملت است و آموزش و توانمندسازی و ارتقای دانش و نگرش مردم و همچنین ترویج سطح زندگی سالم و متناسب با فرهنگ و سنن کشور، جزو مهمترین ماموریت های حوزه سلامت روان می‌باشد که بدون شک با سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی دقیق محقق می‌شود.

 


کمال حیدری با بیان اینکه حیطه‌ی سلامت روان، همسنگ سلامت جسم، وارد آگاهی اجتماعی نشده است، تصریح کرد: لازم است با اتخاذ راهبردها و همکاری‌های همه‌جانبه، روش های موثر برای ارتقاء آگاهی سلامت روان جامعه به کار گرفته شود.

 


معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در رویدادهایی چون جشنواره عکس سلامت روان، مسائل مربوط به سلامت روان ، از طریق ابزار هنری، منعکس می‌شود و جامعه را در پذیرش اختلالات سلامت روان و کاستن این انگ یاری می‌کند.

 

وی برگزاری جشنواره عکس سلامت روان را نشان دهنده‌ی اهمیت زبان هنر در انتقال پیام سلامت به جامعه دانست و اظهار کرد: هنر، محصول الهام و درآمیخته با معنای زبانی و تشبیه جهان است که درک عمیق‌تری را در وجود انسان بر جای می گذارد و در بیان واقعیت‌های جامعه نقش بسزایی دارد.

 


حیدری بر تاثیر زبان هنر در عمق بخشیِ بیشتر به مفاهیم، تاکید کرد و گفت: برای آگاه ساختن جامعه در زمینه‌ی پدیده‌های اجتماعی و روانشناختی و افزودن بار یادگیری بر موضوعات معمول، از نگاه هنرمندانه یاری گرفته می‌شود تا از کنار مسائل مورد چالش به سادگی عبور نشود.

 


وی تصریح کرد: بدون تردید در این اقدام بزرگ و بین‌المللی تلاش شده تا با زبان عکاسی، نمادهای سلامت روان همچون امید و انگیزه، شادی و نشاط، غم و اندوه، آرامش و اضطراب، درد و رنج، موفقیت و شکست، زیبایی و زشتی، اعتماد، شادکامی، رضایت از خویشتن، همدلی کردن، مهر ورزیدن و دوری از خشم و کینه، دوست داشتن و دوست داشته شدن و عشق ورزیدن به جهان هستی و خالق یکتا را دریافت کنیم.

 


معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه آثار عکاسی، با زبانی زیبا، تخیلات و آرمان‌های انسان را آشکار می سازد و جریان زیستن انسان در سختی و آرامش را نشان می‌دهد ، اظهار کرد: آثار عکاسی به قدری عمیق هستند که گویی ما را تصاحب می کنند و جزئی از آن می‌شویم و بدون اینکه بخواهیم، همدلی تمام وجودمان را فرا می‌گیرد.

 

وی ابتکار دانشگاه علوم پزشکی زنجان در برگزاری و استمرار جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان را قابل تقدیر دانست و ابراز امیدواری کرد این جشنواره، انتقال دهنده‌ی پیام صلح و دوستی بین ملت‌ها باشد و تاثیر آن در انگ‌زدایی از اختلالات روان، روز به روز بیشتر شود.
 

کد خبر 1111395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha