اشتغال ۲۳۱ نفر در همدان با ۱۳۵ طرح کشاورزی

حیدرنژادیان گفت: امسال ۱۳۵ طرح کشاورزی با ۴ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداختی ۲۳۱ نفر اشتغالزایی به همراه داشته است.

"هوشنگ حیدرنژادیان" با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون در بخش گلخانه‌ها هفت فقره تسهیلات به مبلغ ۱.۷ میلیارد ریال پرداخت شده است به خبرنگار شبستان در همدان گفت: امسال ۱۳۵ طرح کشاورزی با ۴ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداختی، برای ۲۳۱ نفر اشتغالزایی ایجاد کرده است.

 

مدیر امور شعب بانک کشاورزی همدان با بیان اینکه اهمیت تامین مواد غذایی و استفاده بهینه آب در گرو گسترش گلخانه‌هاست اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تا کنون در بخش گلخانه‌ها هفت فقره تسهیلات مجموعا به مبلغ ۱.۷ میلیارد ریال پرداخت شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۷ طرح دیگر گلخانه به مبلغ ۱۹۵ میلیارد ریال مصوب و در شرف پرداخت است افزود: ۹۶۹ میلیارد ریال در  بخش مکانیزاسیون طی ۶۲۱ فقره تسهیلات پرداخت شده است.

 

وی خاطرنشان‌کرد: امسال در حوزه رونق تولید نیز ۱۲ فقره تسهیلات به مبلغ ۵۹ میلیارد ریال پرداخت شده است؛ همچنین در بخش جهش تولید ۴ طرح مورد  بررسی و بالغ بر ۴۲ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

 

وی به آمادگی بانک کشاورزی برای پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی اشاره کرد و گفت: کل تسهیلات پرداختی از ابتدای سال تا کنون به مبلغ ۷۳۲۳ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است.

 

حیدرنژادیان با تأکید بر اینکه تسهیلات پرداختی در سال جاری در زیر بخش‌های زراعت، باغداری، دام و طیور، شیلات و آبزیان، خدمات کشاورزی و قالیبافی بوده است یاد آور شد: امسال ۱۳۵ طرح کشاورزی با ۴ هزار  و ۶۳۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداختی ۲۳۱ نفر اشتغالزایی به همراه داشته است.

 

وی در ادامه متذکر شد: بانک کشاورزی هیچ واحد تولیدی فعالی را تملک نکرده است ضمن آنکه حمایت از واحدهای تولیدی را در دستور کار داده به طوری که در تلاش هستیم واحدهای راکد و نیمه فعال به چرخه تولید بازگردند.

 

مدیر امور شعب بانک کشاورزی همدان با بیان اینکه در سال زارعی جاری ۲۴ هزار  و ۸۴۱ بیمه نامه صادر  شده که تاکنون ۱۲ هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال خسارت پرداخت شده است بیان‌کرد: در سال جاری بانک کشاورزی پرداخت بهای ۴۰ هزار  و ۹۲۱ تن گندم خریداری شده توسط ۶۰ مرکز فعال به ارزش ۹۹۹۰ میلیارد ریال را بر عهده داشته است.

 

وی از تحقق 80 درصدی برنامه‌های ابلاغی بانک کشاورزی در استان از ابتدای امسال تا پایان مرداد خبر داد و گفت: مهمترین اتفاق در کارنامه عملکردی بانک، انتخاب بانک کشاورزی به عنوان دستگاه برتر استانی در بین نظام بانکی استان در جشنواره شهید رجایی است.

 

وی درخصوص مطالبات غیرجاری استان تا پایان مردادماه سال جاری نیز گفت: مطالبات غیرجاری استان در این مدت 2 هزار و 601 میلیارد ریال بوده است که این مقدار 7.7 درصد از کل مطالبات و تسهیلات استان را شامل می‌شود و این در حالی است که میزان این ضریب در مدت مشابه سال قبل 11.3درصد بوده است.

 

وی همچنین به آمار وصولی استان نیز اشاره و اظهار کرد: آمار وصولی در سال جاری نشانگر 66.7 درصد وصولی معادل ۵ میلیون و ۲۲۱ هزار و ۵۰۵  ریال است که در مقایسه با مطالبات استان در مدت مشابه با 61.8 درصد و با مبلغ ۴ میلیون و ۸۲۵ هزار و ۲۲۷ ریال بوده است که حاکی از رشد مبلغ و درصد وصولی آن دارد.

 

حیدرنژادیان افزود: 14 فقره از املاک تملیکی استان به مبلغ 34332 میلیون ریال به منظور احیا و بهره برداری مجدد به مالکان سابق و اشخاص ثالث بوده است و در حال حاضر هیچ طرح تولیدی فعالی تملیک نشده است حتی اگر در بازپرداخت اقساط مشکل داشته اند.

 

وی ادامه داد: کمک به تقویت و بهبود معیشت، توسعه، کمک به ایجاد واحد تولیدی، افزایش میزان تولید با هدف شکوفایی بخش کشاورزی از اولویت‌های این بخش است.

 

مدیر شعب بانک کشاورزی استان همدان ادامه داد: همچنین ۳۸ فقره تسهیلات پرورش انگور به میزان یک میلیارد تومان، ۲ فقره تسهیلات پرورش ماهیان سرد آبی_خوراکی و زینتی به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان، ۹۰ فقره تسهیلات کشت چقندرقند به میزان شش میلیارد تومان و شش فقره تسهیلات کشت یونجه به مبلغ ۵۴۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

 

وی اضافه کرد: علاوه بر این بیش از ۱۳۴ میلیارد تومان به یک هزار و ۲۲۷ طرح حوزه زراعت، شش میلیارد و ۵۰۸ میلیون تومان به ۱۷۲ طرح باغداری، حدود ۱۶۴ میلیارد تومان به دو هزار و ۷۳۴ طرح در بخش دام و طیور، ۴۱۵ میلیون تومان به دو طرح شیلات و آبزیان، ۳۴۴ میلیارد و ۴۶۳ میلیون تومان به یک هزار و ۴۲۴ طرح صنایع و خدمات کشاورزی، ۳۰۰ میلیون تومان به شش طرح قالیبافی و صنایع دستی، ۵۲ میلیارد و ۹۱۴ میلیون تومان به ۵۱۵ طرح سایر موارد پرداخت شده است.

 

حیدرنژادیان افزود: همچنین ۲۱۱ فقره تسهیلات گندم به میزان ۱۳ میلیارد تومان، دو فقره تسهیلات کشت کلزا، ۲۹۸ فقره تسهیلات کشت سیب‌زمینی به میزان ۴۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، سه فقره تسهیلات پرورش زنبور عسل به میزان ۸۰۰ میلیون تومان و ۳۹۸ فقره تسهیلات برای خرید تراکتور سبک و سنگین به میزان ۸۱ میلیارد تومان از دیگر تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک کشاورزی است.

 

کد خبر 1111416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha