استان همدان دارای یک هزار و ۲۱۲ شركت تعاوني فعال می باشد

توصیفیان گفت: استان همدان دارای یک هزار و ۲۱۲ شركت تعاوني فعال و در حال بهره‌برداري با فرصت شغلي ۱۳ هزار و ۶۸۲ نفر و تعداد ۳۱ هزار و ۱۳۷ نفر عضو در سطح استان است.

"احمد توصيفيان" در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در همدان گفت: براي توسعه اقتصادي نيازمند كار جمعي، سختکوشي، پشتكار، مسئوليت‌پذيري اجتماعي و تقويت سرمايه انساني و اجتماعي است و ضرورت دارد باور تعاون، فرهنگ كار و كار جمعي در جامعه تقويت شود، چرا كه فعاليت در عرصه تعاون علاوه بر تاب آوري اقتصادي در شرايط اعمال تحريم‌ها با حاكم بودن روح جمعي سبب نقش‌آفريني در پيشرفت كشور خواهد شد.

 

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان همدان افزود: تعاون راهكار مناسب براي گردش عدالت اجتماعي است و اقتصاد تعاون با نگرش اقتصاد انسان محور، داراي ويژگي‌هاي رشد گرايي و باز توزيعي است و فعاليت در عرصه تعاون موجب رونق توليد داخلي، استقلال و استفاده از ظرفيت‌هاي اقتصادي است به گونه‌اي كه تعاون موجب تجميع سرمايه‌ها، سرمايه گذاري داخلي، مشاركت افراد در برابري فرصت‌ها است.

 

مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی استان در ادامه گفت: تعاون و شرکت‌های تعاونی که چتر گسترده آنها اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر را پوشش می‌دهد انسان محور و عدالت محور بوده و در واقع تکیه بر توان زیرساخت اقتصاد مقاومتی در کشور است و رويكرد اين اداره‌كل، حمايت، هدايت و نظارت بر تعاوني‌ها است به گونه‌اي كه ضمن كمك به ثبت و راه‌اندازي تعاوني‌ها و در اولويت قرار دادن و پيگيري پرونده‌هاي تسهيلات شركت‌ها تعاوني متقاضي برگزاري دوره‌هاي آموزشي مورد نياز بازديد از كليه تعاوني‌ها و اتحاديه‌هاي فعال انجام مي‌شود.

 

توصیفیان با اشاره به اینکه معرفي نمونه‌هاي موفق تعاوني سبب الگوسازی وگسترش نگرش‌هاي عمومي نسبت به بخش تعاون مي‌باشد اظهارکرد: استان همدان دارای یک هزار و 212 شركت تعاوني فعال و در حال بهره‌برداري با فرصت شغلي 13 هزار و 682 نفر و تعداد 31 هزار و 137 نفر عضو در سطح استان است که از این تعداد 689 تعاونی تولیدی شامل: (تعاونی‌های کشاوزی، صنعتی و معدنی، فرش دستبافت ) و تعداد 364 تعاونی خدماتی شامل: (تعاونی‌های حمل و نقل، سهام عدالت، خدمات و... ) و تعداد 209 تعاونی توزیعی شامل: (تعاونی‌های مسکن، مصرف و تعاونی اعتبار )می‌باشد.

 

وی تصریح کرد: میزان سرمایه‌گذاری برای 10 طرح تعاونی این استان توسط تعاونی‌ها 125 میلیارد ریال است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها ، اشتغال 177 نفر به صورت مستقیم فراهم خواهد شد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با راه‌اندازی سامانه جامع و هوشمند بخش تعاونی کشور جهت شفاسازی و اعمال نظر اعضاء تعاونی‌ها در دسترس قرار گرفته و همچنین این اداره کل در بحث نظارتی خود 310 تعاونی بازدید و مشکلات و نواقص آنها مورد بررسی قرار گرفته و به تعاونی‌ها اعلام گردیده است و همچنین در بحث برقراری دوره‌های آموزشی ( مهارتی، حقوق و مدیریتی ) جهت تعاونی‌ها بصورت مجازی که تاکنون 16 هزار و 510 نفر ساعت دردوره‌های فوق شرکت نموده‌اند.

 

مدیرکل تعاون،کار ور فاه اجتماعی استان درخصوص تسهیلات پایدار روستایی و عشایری گفت: سهم استان از این تسهیلات441 میلیارد تومان بوده است که تا پایان سال 99 مبلغ 492 میلیارد تومان معادل 111 درصد سهمیه جذب شده است،در حالیکه میانگین کشوری 85 درصد بوده است این نشان دهنده آنست که به کمک همه دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها هم از نظر کیفی ورعایت بخش نامه‌ها و نوع طرح و همچنین از نظر کمی برتر بوده‌ایم.

 

توصیفیان درخصوص پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی گفت: سهمیه تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته 6.2 میلیارد تومان بوده است که بطور کامل جذب شده و با پیگیری بعمل آمده سهم امسال به 53 میلیارد تومان افزایش یافته است.

 

توصیفیان در زمینه آخرین ارقام پرداخت شده تسهیلات کرونا دراستان گفت:به تعداد 10 هزار و 568 طرح تسهیلات به مبلغ 134 میلیارد تومان با نرخ 12 درصد و تعداد اشتغال 13 هزار و 763 پرداخت شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان درخصوص تسهیلات اشتغال استان در سال 1400 گفت: منابع بند الف تبصره 18 قانون بودجه حدود 1000 میلیارد تومان ،تسهیلات رونق تولید و جهش تولید به صورت شناور ، تسهیلات مشاغل خانگی: 53 میلیارد تومان با نرخ 4 درصد،تسهیلات خوداشتغالی ،مددجویان امداد 340 میلیارد تومان با نرخ 4 درصد،تسهیلات خوداشتغالی مددجویان بهزیستی 167  میلیارد تومان با نرخ 4 درصد، برگشت اقساط تسهیلات روستایی حدود 60 میلیارد تومان با نرخ 6 و 10 درصد،تسهیلات اشتغالزا بنیاد برکت ، بسیج سازندگی و بنیاد شهید ،تسهیلات کرونا جهت واحدهای آسیب دیده از ویروس کرونا به متقاضیان در استان وجود دارد.

 

کد خبر 1111420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha