نمازگزاران اهل همه خیرات هستند

آیت الله عبادی گفت: کسی که نماز با حضور قلب می خواند با طاغوت پرستی، پول پرستی و ظلم پرستی نمی سازد و اگر این ها درست شود همه مشکلات عالم درست خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۱۰ آبان) در همایش استانی نماز که همزمان با سالروز شهادت آیت الله قاضی طباطبائی اولین شهید محراب در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: دستیابی به حکمت نظری که بوعلی سینا و معلم اول و دوم و ملاصدرا را بر کشف حقایق از طریق عقلی بسازد یا صاحبان ریاضت که حقایق را کشف کنند، کاری نیست.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه رسیدن به حقایق عالم هستی و توجه و تسلط بر آن برای برخی قابل باور نیست، گفت: اما از هر جایی از عالم که بخواهیم شروع کنیم باید با صفتی از صفات خداوند و آیات الهی شروع کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه عشق با حُسن گره خورده است، دامه داد: زلیخایی که اسیر حُسن یوسف شده بود بعد از آن ماجراها همسر یوسف شد اما دیگر به او علاقه نشان نمی داد چون عاشق خداوند شده بود.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه تمام رنگ ها، نقاشی های زیبایی ها و چهره های زیبا در تاریکی همه سیاه و‌ بی رنگ هستند اما در نور نمایان می شوند، تصریح کرد: هر آنچه زیبایی در عالم است از نور خداوند متعال است.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه هیچ چیز در عالم قابل ستایش نیست مگر در پای جلوه های الهی، گفت: آیه «رب العالمین» در سوره حمد یعنی همه ستایش ها فقط مخصوص خداوند عالم است.

 

وی بیان کرد: وقتی با گفتن تکبیرالاحرام وارد نماز می شویم همه چیز را جز خداوند پشت سر می گذاریم.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه خداوند به وسیله پیامبر(ص) حقایق عالم را مجانی در اختیار انسان قرار داده است، افزود: سیر حرکت ما از مبدأ تا معاد در نماز آمده است.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه اقامه نماز در پنج نوبت مثل گزارش کار دادن به خداوند است، تصریح کرد: انسان به عبودیت خداوند برای به وصول به کمال و سیر نامتناهی نیاز داریم و کسی که نماز با حضور قلب می خواند با طاغوت پرستی، پول پرستی و ظلم پرستی نمی سازد و اگر این ها درست شود همه مشکلات عالم درست خواهد شد.

 

وی بیان کرد: هر جایی مشکلات جامعه درست نشده چون طاغوت پرستی و دنیاپرستی داشته ایم؛ نباید نماز را ساده بشماریم.

 

آیت الله عبادی افزود: فرق راه های دیگر با صراط مستقیم این است که راه های دیگر را باید خودتان بپیمایید اما صراط مستقیم ما را به مسیر خداوند می برد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اهل نماز، اهل همه خیرات هستند، گفت: نماز انسان را از فحشا و‌ منکر باز می دارد.

 

گفتنی است در پایان این همایش استانی از ۴۰ نفر از فعالان ستاد نماز در سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تجلیل شد.

 

 

کد خبر 1111476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha