خاطراتی از نماز در جبهه و اسارت/ مساجد تبدیل به مرکز معراج جوانان در گام دوم انقلاب شود

سردار معروفی با بیان خاطراتی از نماز در جبهه و اشاره به اینکه سه هزار و ۶۰۰ مسجد در استان کرمان وجود دارد؛ افزود: این مساجد باید تبدیل به مرکز معراج جوانان در گام دوم انقلاب شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار حسین معروفی، دوشنبه(10 آّبان) در همایش استانی نماز سپاه ثارالله استان گفت: نمازی انسان را آرام می کند که طهارت روح و جسم در آن باشد.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان سپس به خاطراتی از نماز در جبهه و اسارت پرداخت و این خاطره را مربوط به عملیات والفجر 8 دانست و اظهار کرد: « می خواهم از یک شهید بگویم؛ حسین منگولی؛ نیروی شهید حاج احمد امینی بود.

 

 

او را برای عملیات کربلای 1 به گردان خودمان آوردیم. شب ها در چادر نبود، یک طلبه حساس شد و او را دنبال کرد و دید با فاصله هزار متری از سنگر، گودالی درست کرده و داخل آن نماز می خواند؛ وقتی فهمید او را تعقیب کردند خیلی ناراحت شد که لو رفته است.

 

 

دو، سه شبی در سنگر ماند و سپس دوباره شب ها غایب می شد؛ آن طلبه دوباره او را تعقیب کرد، دید درخت بلوطی را پیدا کرده و یکی از شاخه های آن رو به قبله است و بالای همان درخت رفته و شب ها مناجات می کند؛ حسین منگلی اگر از دشمن نمی ترسد زیرا اینجا از خدا می ترسد و این بازدارندگی را نماز می دهد و حاج قاسم گفت کسی که از خدا بترسد از هیچ چیز نمی ترسد.»

 

 

وی ادامه داد: فکر نمی کنم کسی در گردان رزمی جنگ بوده اما یک بار نماز فرادی در چادر خوانده باشد با اینکه هیچ اجباری هم نبوده و این اثر در نبرد والفجر 8 و بدر و خیبر و... آن مردانگی را به بار می آورد.

 

 

سردار معروفی اظهار کرد: ما در عملیات خیبر در حال راه رفتن نماز خواندیم و در اسارت، اُسرا با وجود تشنگی و گرسنگی، می پرسیدند که با دست های بسته و بدون تیمم چگونه نماز بخوانیم و با بل همان حال نمازی فراموش نشدنی خواندیم.

 

 

وی مسجد را محل تطهیر روح و آرامش دانست و با ابراز تأسف از اینکه مساجد در حال تبدیل شدن به خانه سالمندان است؛  تصریح کرد: مسجد جای جوانان است.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه سه هزار و 600  مسجد در استان کمان وجود دارد؛ افزود: این مساجد باید تبدیل به مرکز معراج جوانان در گام دوم انقلاب شود.

 

 

 

 

کد خبر 1111547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha