از  محله محوری در حل مشکلات تا راه‌اندازی کارگاه تولید پوشاک توسط بچه‌های مسجد امام جواد(ع)

کانون فرهنگی هنری امام جواد(ع) با اجرای طرح محله محوری تلاش کرده است با بررسی مشکلات اهالی محله صباشهر در محورهایی که مردم نیاز به حمایت و کمک دارند، گامی در جهت رسیدگی به امور مردم بردارد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «امام جواد(ع)» در جوار مسجد امام جواد(ع) واقع در صباشهر شهریار یکی از کانون های فرهنگی هنری فعال استان تهران است، این کانون فرهنگی هنری که در سال های گذشته به عنوان یکی از کانون های فرهنگی هنری برتر استان تهران معرفی شده است، در سال 93 با مجوز ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری استان تهران فعالیت خود را آغاز کرد و سال گذشته در اکثر رواق های طرح ملی «ایران قوی» فعالیت های شاخصی داشته است. 

 

«جمشید ایزددوست» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و فعالیت های کانون فرهنگی هنری امام جواد(ع)، صبا شهر شهریار اظهار کرد: برگزاری سرود، اجرای تعزیه خیابانی در ایام محرم، اربعین حسینی و ایام فاطمیه یکی از فعالیت های شاخص این کانون است که با همکاری دستگاه های فرهنگی برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام جواد(ع) صبا شهر شهرستان شهریار استان تهران افزود: برنامه های مانند پیاده رویی خانوادگی، مسابقات فرهنگی، مسابقات نقاشی و اجرای طرح «تلاوت نور» با حضور جمعیت محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی به همت کانون بخشی از فعالیت های این کانون است.

 

 وی بیان کرد: بررسي مشکلات این منطقه و تلاش برای توسعه و حل مشکلات و کمبود امکانات و اقلام معيشيتي و رفاه مردم منطقه محروم با حضور مسئولین استانی در این کانون مورد توجه قرار می گیرد. این برنامه در قالب طرح «محله محوری» با محوريت مساجد براي رسيدگی به مشکلات ساکنین منطقه در محله هاي شهريار اجرا می شود و در صندوقي که جهت جمع آوري کمک های نقدی در مکان مسجد مستقر شده است، بزرگان و ريش سفيدان محل با اتحاد و همبستگی این امر خیر را انجام می دهند و از این طریق بخشی از مايحتاج نياز مندان را تهیه می کنند.

 

ایزدوست با اشاره به رویکردهای این کانون فرهنگی هنری پس از شیوع بیماری کرونا گفت: در شرایط بحران کرونا و حضور بیشتر افراد در منزل سعی کردیم که با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی برای مخاطبان خود برنامه ریزی کنیم، از جمله اینکه اقدام به اجرای طرح «کتابخوانی» برای بچه های مسجد نمودیم، در این طرح کتاب هایی را برای گروه مخاطبان تهیه کردیم و کتابداران کتابخانه کانون، آن کتاب ها را در مقابل منازل اعضای کانون می بردند و همراه با اهدای شاخه گل به آنها تحویل می دادند، آنها نیز پس از مطالعه کتاب را به کتابخانه می آوردند تا ما کتاب ها را به فرد دیگری برای مطالعه تحویل دهیم و از این طریق نیز گامی در جهت توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی برداشته شود.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در شرایط کرونا بحث آموزشی مدارس در بستر فضای مجازی برگزار می شد، به همین جهت کانون امام جواد(ع) اقدام به ایجاد کلاس های تقویتی برای دانش آموزان کرد، تا از این طریق بتوانند رفع اشکالی درسی برای آنها فراهم شود. همچنین با توجه به اینکه بسیاری از خانواده ها دچار آسیب های اقتصادی شدند، کانون از ابتدای بحرن کرونا تاکنون تلاش کرده است که بسته های معیشتی میان نیازمندان توزیع کند و در همین راستا هر ماه بسته های معیشتی میان ۳۰ خانواده تحت پوشش توزیع می کند.

 

«ایزد دوست» با اشاره به رویکرد کانون در بحث کارآفرینی به ایجاد کارگاه پوشاک در جوار کانون اشاره کرد و گفت: با ایجاد این کارگاه توانستیم برای 12 نفر ایجاد اشتغال ایجاد کنیم که این افراد در حال حاضر در زمینه تولید پوشاک و کفش و ماسک مشغول به فعالیت هستند. علاوه بر آن نمايشگاه توليدات دستي شامل گليم و تابلو و ساير بافتني های لازم توسط زنان سرپرست خانوار، یکی دیگر از اقدامات خداپسندانه ای است که در  جهت ایجاد کارآفرینی برای زنان سرپرست خانوار به همت کانون انجام شده است.

 

 
 مدیر کانون فرهنگی هنری امام جواد(ع) صبا شهر شهرستان شهریار استان تهران برگزاری دوره های ‌آموزش قرآن کریم در رشته های ابتهال، روخوانی قرآن کریم، حفظ و تفسیر قرآن کریم، صحیفه سجادیه شناسی، دوره های نهج البلاغه شناسی، دوره های بصیرت شناسی، مهارت های هفت گانه رایانه، سبک زندگی، برنامه های اردویی و گردشگری دوره های آموزشی در رشته های فوتبال و فوتسال و کسب رتبه و مقام در مسابقات ورزشی، اجرای طرح «دوستدار کتاب»، ‌آموزش و توانمند سازی، پویانمایی، شناسایی و تشکیل هسته های پژوهشی، را  بخش دیگری از فعالیت های این کانون فرهنگی هنری فعال ذکر کرد.

 

کد خبر 1111563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha