مدیریت سلامت روان مادران در بحران کرونا

برجی راهکارهای مدیریت سلامت روان مادران در بحران کرونا را تشریح کرد.

«الهام برجی»، مشاور و روانشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی  با خبرگزاری شبستان دربار زنان، مدیریت سلامت روان در بحران کرونا گفت:زنان همیشه نقش حمایت گر را در خانواده ایفا می کنند و با شیوع ویروس کرونا این نقش پررنگ تر شد.

 

او بیان کرد:برای نمونه رسیدگی به تغذیه، سلامت جسم و مراقبت از اعضای خانواده اضطراب و نگرانی های بیشتری را به مادران تحمیل کرد.

 

برجی با تاکید بر توجه بر سلامت روان  و ارایه دو راهکار برای حفظ سلامت روان در مادران تصریح کرد:مادران باید احساسات خود را بشناسند، همه آدم ها در مواجه با تهدید و مشکل دچار استرس و اضطراب شود که این موضوع طبیعی است. باید مادران این احساسات را در درون خود به رسمیت بشناسید و به صورت منطقی و واقع گرایانه  دنبال راه حل مطلوب باشید.

 

این روانشناس گفت: در مورد احساسات خود و فکرهای که در ذهن شما می گذرد با اعضای خانواده گفتگو کنید و راهی را برای گفتگو کردن اعضای دیگر خانواده باز کنید.

 

او ادامه داد: صحبت کردن درباره نگرانی و ترس ها می تواند برای ما احساس خوب به وجود آورد واحساس آرامش بهتری به انسان دست دهد.

 

برجی تصریح کرد: یک مورد دیگر که موجب می شود تا احساسات نگران کننده به سمت دیگر متمرکز شود، پرداختن به کارهای مورد علاقه است. هر انسانی کارهای مورد علاقه ای دارد که پرداختن به آن ها برایش لذت بخش و آرامبخش است بنابراین با انجام این فعالیت ها استرس و نگرانی های خود را نیز کاهش می دهد.

کد خبر 1111616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha