حوزه هنری در پی بهره‌مندی هرچه بیشتر از توانمندی‌های استانی است

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در سومین جلسه دفاعیه نقشه تحولی استان‌ها گفت: حوزه هنری هر استان باید شخصیت ملی پیدا کند و متناسب با زیست‌بوم خود تأثیرات ملی بگذارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، سومین جلسه دفاعیه نقشه تحولی استان‌ها با حضور محمدمهدی دادمان و به همت معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری، روز پنجشنبه ۶ آبان‌ماه در حوزه هنری ستاد برگزار شد.

در این جلسه، محمدصادق کوچک‌زاده رئیس حوزه هنری استان‌ یزد و مجتبی اسدی رئیس حوزه هنری استان کرمان به بیان برنامه‌ها، اولویت‌ها و نقشه تحولی استان خود پرداختند.

محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در این نشست با توجه به بخشی از ارائه حوزه هنری یزد در مورد اهمیت فعالیت در مبارزه با رژیم صهیونیستی، گفت: حوزه هنری می‌خواهد‌ مسئولیت‌های خود را به حوزه‌های هنری استانی بسپارد و از توانمندی‌های آنها بهره‌مند شود. همچنین بنا داریم تا حوزه هنری هر استان شخصیت ملی پیدا کند و متناسب با زیست‌بوم خود تأثیرات ملی بگذارد. با توجه به این دو مطلب با شکل‌گیری یک خط مواجه با رژیم صهیونیستی در حوزه هنری انقلاب اسلامی استان یزد موافق هستم، اما در مورد شیوه طرح و پیشبرد و سازماندهی آن نکاتی دارم.

دادمان افزود: پایگاه ایرانی‌های صهیونیست در یزد است و اگر جایی در ایران مواجهه واقعی با صهیونیست‌ها داشته باشد استان یزد است. همچنین یکی از پایگاه‌های مهم بهائیت در یزد واقع شده است.

وی در ادامه گفت: سازماندهی ارائه شده در طرح نقشه تحولی حوزه هنری استان یزد بیش از حد ناظر بر یزد است و این شیوه غلط است، یعنی اگر بخواهیم بگوییم حوزه هنری یزد مسئولیتی در مواجه با اسرائیل دارد، بیش از اینکه انتظار داشته باشیم بار این مسئولیت را بر دوش بگیرد باید دبیرخانه این کار شود. به این ترتیب حوزه هنری استان یزد به یک مأموریت ملی موظف می‌شود و در تعامل با تمامی حوزه‌های هنری استانی به عنوان دبیرخانه مرکزی این کار فعالیت کند. این به آن معناست که حوزه هنری استان یزد تمامی فعالیت‌های خود را به این موضوع معطوف نکند، بلکه دبیرخانه فعالیت‌های حوزه هنری در مورد این موضوع باشد.

دادمان افزود: اگر بپذیریم که مبارزه با اسرائیل یکی از خطوطی است که باید هنر انقلاب به آن بپردازد به‌خصوص اینکه قابلیت تصویرگری نسبت به آینده دارد؛ چرا که مبارزه با اسرائیل به توجهات آینده‌نگرانه نیاز دارد و به بروز تخیل هنرمند انقلابی منجر می‌شود، در نتیجه این خط مهم فکری به جریان‌سازی انقلابی می‌پردازد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در ادامه گفت: حوزه هنری یزد متناسب با زیست‌بوم خود جای مناسبی برای برپایی دبیرخانه چنین جنبشی علیه رژیم صهیونیستی است. چه بسا اینکه پس از راه‌اندازی توسط حوزه هنری یزد تصمیم گرفته شود که پی‌گیری این خط از سوی ستاد انجام شود و حوزه هنری یزد دبیرخانه آن باشد. به هر حال یزد با توجه به انگیزه‌هایی که دارد و نیازهایی که هست می‌تواند به عنوان یک مأموریت ملی کار را آغاز کند.

وی در پایان از طرح ارائه شده حوزه هنری استان یزد ابراز رضایت و بر رعایت نکات گفته شده از سوی کارشناسان در این نشست تأکید کرد.

تاریخ شفاهی را جدی بگیرید

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی در بخش بعدی این نشست پس از ارائه حوزه هنری استان کرمان با توجه به موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی که در این ارائه مطرح شد، گفت: برای شناخت نقش درست در مقابل شهید سلیمانی به ساعت‌ها بحث و گفت‌وگوی مفصل و کارآمد نیاز داریم، چرا که موضوع مکتب سلیمانی به زمان محدود نیست و نیاز به فعالیت سالانه و درازمدت دارد. در نتیجه هرچه بهتر نقش خودمان را بفهمیم، تسلط بیشتری در انجام کار داریم.

دادمان افزود: تاریخ شفاهی را جدی بگیرید، چرا که به نظر می‌رسد حوزه هنری کرمان در تاریخ شفاهی کمی عقب مانده است و باید تقویت شود.

وی ادامه داد: گرافیک و انیمیشن را هم جدی‌تر دنبال کنید و به عمق‌بخشی آن بپردازید. همچنین در پی راه‌اندازی یک هویت قرارگاهی در استان خود باشید، به این ترتیب ظرفیت‌های استانی خود را شناسایی کنید و پای کار بیاورید. حتی از ظرفیت‌های ستاد هم استفاده کنید تا کار روز به روز پخته‌تر و موفق‌تر شود.

دادمان در پایان کتاب‌های ادبیات داستانی نوجوان کمیک‌استریپ را برای بهره‌برداری در حوزه انیمیشن پیشنهاد داد و گفت: کتاب‌های ادبیات داستانی نوجوان کمیک‌استریپ بسیار مورد توجه کودکان و نوجوانان است و می‌تواند یاری‌رسان بسیار خوبی برای شما باشد. از آنجایی که حوزه هنری کرمان ظرفیت‌های خوبی در انیمیشن دارد می‌تواند با همان شیوه قرار‌گاهی اتفاق‌های خوبی را رقم بزند.

کد خبر 1111625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha