مکتب شهید سلیمانی باید برای نسل های آینده به خوبی تبیین و منتقل شود

امام جمعه کرمان گفت: کار بزرگی نه فقط برای امسال و برای مردم زمان خود که برخی از این مردم، شهید سلیمانی را بهتر از ما می شناسند؛ بلکه برای نسل های بعد، بخش هایی از این مکتب را به خوبی تبیین و منتقل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، بعد از ظهر دوشنبه(10 آبان) در در نخستین نشست ستاد برگزاری دومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که با حضور زینب سلیمانی، فرزند شهید و حمیدرضا مقدم فر، جانشین دومین ستاد سالگرد حاج قاسم و جمعی از مسئولین برگزار شد؛ با اشاره به دو نگاه بدبینانه و خوشبینانه به تاریخ گفت: نگاه اول، اعتباری برای داده های تاریخ قائل نیست اما در نگاه دوم این داده ها واقعی و تاریخ در سرنوشت انسان تأثیر دارد.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: تاریخ فوق العاده بی رحم است و حوادث و جریانات را در درون خود هضم می کند بدون آنکه آثاری از آنان بر جای بگذارد اما در همین تاریخ دو مدل حادثه تاریخ ساز است.

 

 

وی با اشاره به اینکه یک مدل از حادثه ها روی تاریک سکه تاریخ هستند و در آن خیانت ها و ظلم و جنایت و اتفاقات نامبارک تاریخ به عنوان عبرت نقل می کند؛ ادامه داد: روی دیگر سکه تاریخ، روی ارزشمند و پرافتخار تاریخ است که سردمدار آن انبیای الهی و صلحا و مجاهدان هستند و این روی تاریخ انسان ساز و دانشگاه است.

 

 

امام جمعه کرمان با افزودن اینکه برخی از این شخصیت ها مکتب ساز هستند و در مکتب اسلام و اهل بیت علما و مجاهدانی خود صاحب مکتب شدند؛ گفت: تاریخ کهن کرمان افتخار یافت که شخصیتی را پرورش داد که فراملی و جهانی شد و با نص صریح مقام معظم رهبری صاحب مکتب شد.

 

 

وی مکتب حاج قاسم را مکتب انسان ساز و پر از نور و صداقت و دیانت و مکتبی دانست که دسترسی به آن ممکن است؛ اظهار کرد: امیدواریم این جمع، کار بزرگی نه فقط برای امسال و برای مردم زمان خود که برخی از این مردم، شهید سلیمانی را بهتر از ما می شناسند؛ بلکه برای نسل های بعد، بخش هایی از این مکتب را به خوبی تبیین و منتقل کنیم.

 

 

کد خبر 1111691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha