افزایش ۴۶ درصدی کشفیات پرونده های فساد اقتصادی گلستان/ بیش از ۷۸۱ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد

پهلوانی نسب گفت: کشفیات پرونده های جرایم و فساد اقتصادی در ۷ ماهه امسال در گلستان ۴۶ درصد و دستگیری متهمان جرایم اقتصادی ۶۳ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «عباسعلی پهلوانی نسب» ظهر امروز (دوشنبه 10 آبان) در جمع خبرنگاران گفت: پلیس امنیت اقتصادی با توجه به امر رهبری و مطالبه مردم تشکیل شده است.

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان با بیان اینکه پلیس امنیت اقتصادی در محورهای پیش بینی، پیشگیری و کنترل و مقابله با جرایم کار فعالیت می کند، افزود: یکی از اقدامات مهم و شاخص مبارزه با جرایم و مفاسد اقتصادی است.

 

وی ادامه داد: اداره مبارزه با جرایم اقتصادی و مبارزه با قاچاق کالا دو اداره فعال در این نهاد است.

 

پهلوانی نسب، استقرار پلیس در گمرکات، تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تشدید مبارزه با جرایم اقتصادی و اشراف و تسلط اقتصادی را از اولویت های پلیس امنیت اقتصادی گلستان برشمرد.

 

افزایش ۲۱۱ درصدی رفع تصرفات

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته 7 ماهه امسال پلیس امنیت اقتصادی گلستان در حوزه اداره مبارزه با جرایم اقتصادی، گفت: کشفیات پرونده های جرایم و فساد اقتصادی در این مدت 46 درصد و دستگیری متهمان جرایم اقتصادی 63 درصد افزایش داشته است.

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان افزود: در حوزه زمین خواری نیز پرونده های تشکیل شده 53 درصد و متراژ کشفیات شامل خلع ید و رفع تصرفات ۲۱۱ درصد افزایش داشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 163 هزار مترمربع زمین رفع تصرف و امسال 506 هزار مترمربع رفع تصرف شده است.

 

رشد ۴۱ درصدی احتکار در گلستان

پهلوانی نسب در ادامه از رشد 41 درصدی تشکیل پرونده و دستگیری 43 درصدی متهمان در حوزه احتکار خبر داد و گفت: ارزش ریالی این پرونده ها با مبلغ 509 میلیارد ریال 93 درصد افزایش را نشان می دهد.

 

وی، کشف یک فقره انبار در گنبدکاووس به میزان 6 هزرار و 205 تن گندم به ارزش ریالی 310 میلیارد ریال، تسهیلات بانکی توسط یکی از بانک های استان به ارزش 166 میلیارد ریال و دستگیری 6 نفر، کشف یک انبار غیرمجاز احتکار به میزان 50 تن سیمان و 115 عدد انواع لوازم خانگی به ارزش 12 میلیارد و 630 میلیون ریال، کسف یک انبار غیرمجاز در کردکوی به میزان 700 تن کنجاله به ارزش 63 میلیارد ریال، کشف یک فقره زمین خواری در بندرترکمن به متراژ 28 هزار و 400 مترمربع به ارزش 28 میلیارد و 400 میلیون ریال، کشف یک فقره انبار غیرمجاز در گنبد و کشف 30 تن تخم مرغ به ارزش 50 میلیارد و 577 میلیون ریال را از اقدامات پلیس امنیت اقتصادی در حوزه احتکار برشمرد.

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان افزود: 4 طرح مبارزه با احتکار به ارزش 120 میلیارد ریال در این مدت در استان اجرایی شده است.

 

دستگیری ۲۸ متهم زمین خواری در ۷ ماهه امسال

وی ادامه داد: در حوزه زمین خواری نیز 3 طرح مبارزه با زمین خواری با متراژ 230 هزار مترمربع به ارزش 162 میلیارد ریال و دستگیری 28 نفر متهم اجرا شده است.

 

پهلوانی نسب با اشاره به اقدامات پلیس امنیت اقتصادی در حوزه قاچاق کالا و ارز، گفت: در 7 ماهه سال جاری، ارزش کل کالاهای کشف شده بیش از 781 میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 72 درصد افزایش داشته است.

 

وی افزود: در این راستا، 691 نفر متهم در حوزه قاچاق کالا و ارز دستگیر شدند و 672 خودرو نیز توقیف شد.

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان، بیشترین کشفیات را سوخت، مواد غذایی خارجی، داروهای دامی، سیگار و لوازم سلامت محور اعلام کرد.

 

کشف ۴۸۴ دستگاه ماینر در گلستان

وی با اشاره به پرونده های مهم و ویژه استان نیز گفت: کشف 80 هزار قلم داروهای دامی به ارزش 4 میلیارد و 27 میلیون ریال در علی آباد کتول، کشف 96 هزار قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی به ارزش 3 میلیارد و 380 میلیون ریال در گرگان، کشف 16 هزار و 400 قلم سرنگ پزشکی به ارزش 820 میلیون ریال، کشف 8 هزار و 805 قلم انواع نوشیدنی، پودر قهوه و کنسرو در گرگان و کشف هزار تن نهاده های دامی در بندرترکمن از پرونده های مهم و ویژه استان در این مدت بوده است.

 

پهلوانی نسب در خصوص دستگاه های استخراج رمز ارز(ماینر) افزود: در این مدت،  89 پرونده تشکیل شده در این راستا 484 دستگاه ماینر کشف شده است که 82 نفر دستگیر شدند.

 

وی گفت: ارزش ریالی این پرونده ها 103 میلیارد و 805 میلیون ریال بوده است.

 

 

 

کد خبر 1111721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha