ضرورت توجه به فرهنگ نماز، ایثار و شهادت در تربیت نسل کنونی

حجت‌الاسلام بیگدلی بر ضرورت ترویج فرهنگ نماز در جامعه تاکید کرد و گفت: برای تربیت نسل کنونی و آینده به فرهنگ نماز، شهادت و جهاد نیازمند هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) زنجان امروز در همایش نماز با اشاره به اینکه برگزاری کنگره 3535 شهید استان زنجان تجربه گرانسنگی برای کشور بود که از تجربیات سایر استان‌ها و نیروهای وفادار در قالب کمیته‌ها برای برگزاری این کنگره استفاده شد، گفت: در قالب برگزاری کنگره 3535 استان زنجان برنامه‌های مختلف از جمله یادواره‌های شهدا در بخش‌ها، شهرها و شهرستان‌ها از سوی اقشار مختلف برگزار شد.

 

حجت الاسلام حسن بیگدلی ادامه داد: این اجتماع عظیم شهدا از شبکه ها و رسانه های مختلف کشوری پخش شده و مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه برنامه هایی که در راستای گرامیداشت یاد و خاطره و تکریم مقام شامخ شهدا برگزار می شود، لازمه تربیت نسل کنونی است، گفت: در حوزه نماز نیز 45 جلسه در طول سال در سپاه استان تشکیل شده و 250 مصوبه به تصویب رسیده است.

 

به گفته حجت الاسلام بیگدلی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با نماز شکل گرفته و دوام یافته و استمرار خواهد یافت هماهنگونه که نهضت پیامبر گرامی اسلام و امام حسین(ع) اینگونه بود.

 

وی با یادآوری اینکه نماز جماعت در دو سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سپاه برگزار شده است، افزود: برگزاری جشن تکلیف فرزندان پاسدار در سپاه انصار المهدی (عج)، تشویق و ترغیب سربازان به بحث نماز، نصب یادمان شهدا در داخل حسینیه‌ها، فضاسازی در مناسبت‌های ملی و مذهبی و اجرای مسابقات فرهنگی در خصوص نماز از دیگر اقدامات انجام شده در این زمینه است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به برگزاری مسابقات مختلف در خصوص نماز برای کارکنان و سربازان در سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان، افزود: فرهنگیاران نیز در خصوص تشویق و ترغیب به حضور در نماز فعالیت می‌کنند.

 

معاون اجرایی سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان نیز در ادامه این مراسم با اشاره به برگزاری کنگره 3535 شهید استان زنجان، اظهار داشت: این کنگره با همکاری کمیته‌های در نظر گرفته شده به نحو مطلوبی در زنجان برگزار شد.

 

شمس الدین موسوی با بیان اینکه سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان در برگزاری نماز جماعت و پیگیری امور نماز همواره ساعی و کوشا بوده است، افزود: بیشترین برنامه‌های سپاه استان در حسینیه جوار و یا در جوار شهدای گمنام برگزار می‌شود.

 

وی خاطرنشان کرد: تجلیل از خادمان نماز، تشویق فرزندان کارکنان و سربازان برای حضور در نماز جماعت، برگزاری مسابقات فرهنگی و کلاس‌های آموزشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

کد خبر 1111725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha