کسی خارج از استان برای نظام مهندسی البرز تصمیم نگیرد

پنجمین دوره انتخابات نظام مهندسی برای اولین بار در کشور به صورت الکترونیک و کاملا مجازی برگزار شد که با مشکلات فنی بسیاری مواجه بود و همین مسئله موجب نارضایتی بسیاری از اعضای نظام مهندسی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، رییس هیأت اجرایی پنجمین دوره انتخابات نظام مهندسی استان البرز با اشاره به اهمیت حفظ احترام مهندسان البرزی گفت: احترام مهندسان باید حفظ شود که نباید کسی خارج از استان برای نظام مهندسی البرز تصمیم بگیرد.

 

« محمدرضا اسکندری» می افزاید: ما انتخابات را بر اساس قانون انجام دادیم. ما پنجمین دوره انتخابات نظام مهندسی البرز را طبق قانون نظام مهندسی و آیین نامه اجرایی آن برگزار کردیم و هیچگونه تخلفی از طرف هیات اجرایی اتفاق نیافتاده است.

 

وی به ماده ‌ 69 آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اشاره می کند: پس از خاتمه رأی‌گیری، هیأت اجرایی انتخابات موظف است زیر نظر دستگاه نظارت اقدام به شمارش آرا نماید.

 

این عضو با سابقه نظام مهندسی در ادامه می دهد: در هر یک از رشته‌های اصلی از بین‌کسانی که دارای رأی بیشتر باشد به ترتیب اولویت، اعضای اصلی و علی‌البدل در آن رشته تعیین می‌شود و نتایج رأی‌گیری صورتجلسه شده است.

 

او با تأکید بر اینکه من به عنوان رییس هیات نظارت بر انتخابات هیچگونه منافع شخصی ایی ندارم تصریح می کند: ما در شمارش آرا هیچگونه دسترسی ایی نداشتیم و فقط نتیجه را دیدم که توسط اعضای‌هیأت اجرایی انتخابات و نمایندگان دستگاه نظارت نتیجه انتخابات را صورتجلسه کردیم.

 

پنجمین دوره انتخابات نظام مهندسی برای اولین بار در کشور به صورت الکترونیک و کاملا مجازی برگزار شد که با مشکلات فنی بسیاری مواجه بود و همین مسئله موجب نارضایتی بسیاری از اعضای نظام مهندسی شده است.

 

اسکندری اذعان می کند: برگزاری انتخابات الکترونیک اتفاق خوبی است و ما از آن استقبال می کنیم ولی بهتر است که وزارتخانه هم اشتباهش را بپذیرد که در برگزاری مشکلات فنی ایی اتفاق افتاد.

 

برخی از مهندسان بعد از انتخابات در دادگاه شکایتی را مطرح کردند که قاضی دستور توقف موقت داد و طبق گفته رییس هیات نظارت دیروز دستور لغو موقت صادر شد.

 

اسکندری اضافه می کند: چون دادگاه دستور توقف موقت داده بود اجازه بررسی شکایات را نداشتیم ولی از امروز اعلام می کنیم.

 

ماده هفتاد آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی می گوید: مدت قبول شکایات مربوط به انتخابات تا (5) روز بعد از روز اخذ رأی خواهد بود و مدت رسیدگی به آنها یک هفته پس از انقضای مدت مذکور‌ است. 

 

این ماده از آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مرجع رسیدگی به شکایات را هیأت اجرایی انتخابات به اتفاق نماینده دستگاه نظارت می داند که به گفته ی رییس هیات اجرایی از امروز به بررسی پرونده ها می پردازند.

 

اسکندری در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا ممکن است هیات اجرایی این انتخابات را ابطال اعلام کند پاسخ می دهد: طبق ماده هفتاد آیین نامه اجرایی ‌تأیید یا ابطال انتخابات منحصراً از اختیارات دستگاه نظارت است و هیات اجرایی چنین اختیاری ندارد.

 

مهندسان البرز منتظر نتیجه بررسی شکایات خود هستند و اینکه آیا این انتخابات ابطال می شود؟ 

 

 

کد خبر 1111730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha