کتب خطی مدارس علمیه مازندران ترمیم می شود

حجت الاسلام ابوترابی گفت: چند هزار کتاب خطی در کتاب‌خانه مدارس علمیه مازندران به‌ویژه در مدرسه چالوس موجود است که برای تامین مکان نگهداری و ترمیم این کتب از طریق دفتر مقام معظم رهبری حدود ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمودابوترابی» امروز(۱۰آبان) در  مراسم معارفه حجت الاسلام شیخ «جواد فلاح» مدیر جدید حوزه‌های علمیه استان در سالن اهل بیت (ع) ساری با اشاره گزارشی از دوران مدیریتی ۴۰ ماهه خود در حوزه مدیریت حوزه‌های علمیه استان مازندران، اظهار کرد: شخصادر شرایط سخت کمبود بودجه در حوزه‌های علمیه خدمتم را به اعضای این جامعه ارائه دادم.

 

 

مدیر سابق حوزه های علمیه استان مازندران افزود: در دوران خدمتم زمینه رشد حوزه علمیه فراهم شد، البته مشکل مادی در حوزه‌های علمیه جدی بوده و هست، علاوه بر ریل‌گذاری برای ترقی ییش از پیش در حوزه‌های علمیه همچنین در ماموریت‌های مختلف اقدامات خوبی در کنار همکاران ساعی انجام شد.

 

 

حجت الاسلام ابوترابی، گفت: امیدوارم همواره شاهد پیشرفت در حوزه‌های مختلف باشیم، سعی کردیم در مدت سه سال به‌خصوص تا قبل از کرونا جلسات شورای عالی منظم برگزار شود.

 

 

وی اعلام کرد: برگزاری مستمر شورای آموزشی برای ارزیابی امور و مشکلات، پیگیری تاسیس پژوهش‌سرا در مدرسه امام علی (ع)، پیگیری و اخذ مجوز تجهیز دوره‌های مهارتی و کاربردی، دایر کردن مرکز پیگیری حوزه‌های علمیه استان مازندران و اخذ مجوز آن که در مرحله تعیین مدیر متوقف مانده است، از جمله اقدامات انجام شده است.

 

 

حجت الاسلام ابوترابی خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات دیگر ما می‌توان به؛ پیگیری و اخذ مجوز برای راه‌اندازی مدرسه قرآنی و مسجد جامع نکا، تشویق و ترغیب در بخش مدارس علمی دیگر استان، توسعه همه رشته‌ها و مراکز تخصصی و پیگیری و فراهم کردن زمینه مشاوره رشته اسلامی و مهدویت اقدام و گام‌های لازم در جهت کسب مجوز، امضای قطع نامه های علمی برای حوزه‌های علمیه، تکمیل شورای راهبری، برنامه وحدت حوزه و دانشگاه با محوریت نماینده ولی فقیه در مازندران که الگویی برای سایر استان‌ها شد، اشاره کرد.

 

 

وی تاکید کرد: راه‌اندازی دفتر مشاوره حوزه علمیه، ایجاد گروه مرکز مشاوره حوزه‌های علمیه مازندران، راه‌اندازی دفتر مطالعاتی شهید مطهری با همکاری مدرسه امام علی (ع) انجام شد که نیاز به تقویت دارد.

 

 

حجت الاسلام ابوترابی بیان کرد: ارزیابی کمی و کیفی در شیوه تدریس اساتید در دو سال اخیر در فضای غیرحضوری کرونایی ارائه شد و همچنین روش استاندارد سطوح ابداع و اقدام طرح ارزیابی مقایسه‌ای مدارس علمیه استان در محورهای هفت‌گانه ارائه شد که زمینه رقابت بین مدارس را در مسیر تعالی ایجاد کرد‌.

 

 

مدیر سابق حوزه‌های علمیه مازندران تاکید کرد: پیگیری انجمن استانی در پنج انجمن تخصصی، اخذ مجوز برگزاری امتحانات شفاهی پایه هشتم و دهم در استان، برگزاری نشست هم‌اندیشی برای کیفیت اقدامات نیروهای طرح هجرت از موارد دیگری است که صورت گرفته است.

 

 

حجت الاسلام ابوترابی تاکید کرد: همچنین برای توسعه کمی مربیان در طرح امین به‌عنوان دومین استان بعد از یزد پیگیری‌های زیادی صورت گرفت، پیگیری حضوری مکاتباتی برای مرکز مدیریت ستاد در حوزه مشکلات معیشتی اساتید و طلاب و اجرای طرح مطالعات و آسیب‌شناسانه نسبت به طلاب به‌خصوص در خودانصرافی صورت گرفت چرا که ما دچار  مشکل انصراف طلاب از مدارس به‌خصوص در دوره کرونایی شدیم.

 

 

وی یادآور شد: همانطور که می‌دانید چند هزار کتاب نسخه خطی در کتاب‌خانه مدارس به‌ویژه در مدرسه چالوس موجود است که در رابطه با تامین مکان نگهداری و ترمیمشان مشکل داریم از این رو با پیگیری از طریق دفتر مقام معظم رهبری حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اختصاص داده شد و مقرر شد اقداماتی صورت بگیرد.

کد خبر 1111780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha