برگزاری کارگاه آشنایی با میراث جهانی جنگل‌های هیرکانی

امیری‌نژاد از برگزاری برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با میراث جهانی جنگل‌های هیرکانی و تاثیر آن بر اقتصادی محلی خبر داد.

«پردل امیری‌نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از تالش،اظهارکرد: جنگل‌های هیرکانی با مساحت ۲ میلیون و ۱۲۵ هزار هکتار که برخی دانشمندان قدمت آن را ۴۰ میلیون سال برآورد کرده اند؛ نمادی از فسیل‌های زنده‌ای محسوب می‌شود.

 

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تالش با بیان‌اینکه جنگل‌های هیرکانی در تیرماه سال ۱۳۹۸ در فهرست جهانی قرار گرفت، افزود: باید از فرصت ثبت‌ جهانی جنگل‌های هیرکانی برای توسعه ظرفیت‌های گردشگری و کمک به توسعه اقتصاد محلی نهایت استفاده را کنیم.

 

وی از برگزاری برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با میراث جهانی جنگل‌های هیرکانی و تاثیر آن بر اقتصادی محلی خبر داد و تصریح‌کرد: این کارگاه با شعار «میراث جهانی، توسعه پایدار روستایی» برگزار می‌شود.

 

امیری‌نژاد با اشاره به اینکه سخنران این کارگاه محمدحسین شاهکوئی فرماندار تالش است، گفت: در این کارگاه؛ فریبا بابایی مدیر پایگاه جنگل‌های هیرکانی استان گیلان در مورد میراث جهانی جنگل‌های هیرکانی، فرصت‌ها و چالش‌ها و فرزاد رشیدی، معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در مورد اثرات مثبت و منفی گردشگری هیرکانی با محوریت کدهای اخلاقی به ارائه مطالب خود می‌پردازند.

 

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تالش اضافه‌کرد: همچنین آقای حیدری معاون محیط زیست تالش در مورد نقش سازمان محیط زیست در حفاظت از میراث جهانی جنگل‌های هیرکانی و  آقای شادپور رییس منابع طبیعی و آبخیزداری تالش در مورد ارزش‌گذاری اقتصادی تولیدات و خدمات اکوسیستمی جنگل‌های ایرانی سخنرانی خواهند کرد.

 

امیری‌نژاد با بیان‌اینکه شرکت عموم مردم و مسئولین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این کارگاه آموزشی آزاد است، خاطرنشان‌کرد: کارگاه آموزشی آشنایی با میراث جهانی جنگل‌های هیرکانی و تاثیر آن بر اقتصادی محلی ساعت ۱۰ صبح روز ۱۵ آبان سال جاری در روستای هره‌‎دشت تالش برگزار می‌شود.

 

 

کد خبر 1111787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha