قدرت نرم نماز اهداف نظام اسلامی را محقق می‌کند

سردار سرتیپ دوم پاسدار محبی گفت: نماز عرصه‌های مهمی از قدرت نرم در اختیار جامعه اسلامی قرار می‌دهد که بر اساس می‌تواند اهداف خود از جمله تمدن‌سازی جهانی را محقق کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسین محبی» امروز (دوشنبه ۱۰ آبان) در همایش استانی نماز با عنوان «نماز قدرت و اقتدار معنوی» که ویژه نیروهای نظامی و انتظامی در مصلی امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد، اظهار داشت: قدرت نرم برخاسته از رزم و اقدامات امنیتی نیست بلکه قدرتی است که به انسان توان انجام کاری می‌دهد.

 

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به جایگاه نماز در منظومه فکری مقام معظم رهبری، ادامه داد: در منظومه فکری مقام معظم رهبری نماز هم دارای جسم است و هم دارای روح به این صورت که جسم نماز شامل اذکار، حرکات، شکل و روح نماز شامل حضور قلب و توجه و تدبر در معانی کلمات نماز است.

 

سردار محبی تصریح کرد: نمازی که تولید قدرت می‌کند هم جسم دارد و هم روح دارد و نمازی که روح ندارد و فقط جسم دارد قدرت ایجاد نمی کند و صرفا احساس تکلیف است.

 

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عرصه های ایجاد قدرت نرم در حوزه نماز اشاره کرد و گفت: یکی از عرصه‌ها این است که اقامه نماز توان و قدرت مسئولیت‌پذیری، تحمل سختی‌های ناشی از مسئولیت و تحمل بار سنگین مسئولیت و تحمل فعالیت‌ها را برای افراد ایجاد می‌کند.

 

سردار محبی  با بیان اینکه نماز قدرت تمدن‌سازی جهانی دارد، اظهار داشت: مهمترین فراز گام دوم انقلاب تمدن سازی است و اگر بخواهیم محقق شود باید اهمیت نماز را بیش از پیش تبیین کنیم

 

وی ادامه داد: عرصه دیگر تولید قدرت نرم نماز این است که نماز در واقع شکل دهی هندسه نظام اسلامی را بر عهده دارد.

 

سردار محبی تصریح کرد: از دیگر عرصه های قدرت دهی نماز این است که نماز به ما توان رسیدن به حیات طیبه را می دهد؛ حیات طیبه یکی از مواردی است که قرآن وعده داده است.

 

وی خاطرنشان کرد: شکل‌گیری جامعه توحیدی، ایجاد انگیزه و جهت دهی به فعالیت‌های جامعه اسلامی و تحقق اهداف اسلام و سنت‌های الهی از دیگر عرصه های قدرت دهی نماز است.

 

سردار محبی با بیان اینکه تامین امنیت برای جامعه از دیگر کارکردهای مهم نماز در جامعه است، افزود: فلسفه وجودی نیروهای نظامی تامین امنیت است که از نیازهای اساسی کشور به شمار می رود و نماز می‌تواند چنین امنیتی را فراهم کند.

 

وی با قدردانی از تلاش مسئولان چهارمحال و بختیاری در برگزاری همایش نماز در سطح نیروهای مسلح این استان، خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران در سال جاری این همایش را جزو برنامه‌های همه رده‌های خود قرار داده است.

 

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از برگزاری اجلاس سراسری نماز ویژه نیروهای مسلح خبر داد و گفت: به همه رده ها ابلاغ شد که همایش را برگزار کنند و اجلاس سراسری آن نیز در اسفندماه برگزار می‌شود و در قالب آن رده‌های برتر معرفی و تجلیل می‌شوند.

 

کد خبر 1111793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha