کم رنگی ارزش ها به ضرر جامعه است/ نقش اقتصاد مقاومتی دراول انقلاب

مجتهد زاده گفت: کم رنگی ارزش ها به ضرر جامعه بوده و باید برای تقویت ارزش ها نهادهای متولی و اقشار اثرگذار نقش آفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «مریم مجتهد زاده« در جلسه شبکه‌سازی گفتمان دینی و تبیین جایزه جهادی بانوان در محل استانداری اصفهان به ضرورت الگوسازی برای نسل جوان اشاره کرد و اظهارداشت: یکی از چالش های مهم این سال های کشور کم رنگی ارزش های دینی و انقلابی در بین مردم جامعه است.

 

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع‌مقدس افزود: با وجود منابع ارزشمند ارزشی اما حال و هوای جامعه روبه تضعیف ارزش های دفاع مقدس و مبانی اعتقادی در بین نسل های مختلف به ویژه جوانان است.

 

وی با اشاره به ضرورت تلاش برای هدایت فکری و الگوسازی در بین افراد جوان جامعه، تصریح کرد: کم رنگی ارزش ها به ضرر جامعه بوده و باید برای تقویت ارزش ها نهادهای متولی و اقشار اثرگذار نقش آفرینی کنند.

 

مجتهد زاده با بیان اینکه دشمن با ابزارهای فرهنگی به دنبال جلوه نمایی از زشتی ها در بین نسل جوان است، خاطرنشان‌کرد: باید ارزش های دفاع مقدس بیان و مانع از انحراف نسل جوان خود در شرایط جنگ نرم و توطئه دشمنان شد.

 

وی اضافه کرد: امروز فضای مجازی روح و روان نسل جدید جامعه را تسخیر کرده و مانند موریانه به آرامی از مسیر واقعی آن را منحرف کرده است.

 

*نقش اقتصاد مقاومتی دراول انقلاب

 

مجتهد زاده با اشاره به مدل های موفق و گفتمان سازی برای آن خاطرنشان کرد: نقش اقتصاد مقاومتی دراول انقلاب به خوبی روشن بود که با همه تحریم ها و مشکلات مردم مقاومت کردند و در برابر دشمن ایستادند.

 

وی ادامه داد: مردم نقش مهمی در تشکیل انقلاب اسلامی به عنوان یک مدل مدیریتی جدید بدون وابستگی به سران ظلم داشته اند و باید این ظرفیت مهم را مورد توجه قرار داد و گفتمان واقعیت های آن را در جامعه نهادینه کرد.

 

مجتهد زاده با اشاره به شخصیت های بزرگ دینی مثل حضرت زهرا(س) گفت: معرفی ابعاد مختلف اخلاقی و شخصیت این چهره بزرگ اسلامی و تلاش در نهادینه سازی این چنین شخصیت ها لازم است.

 

وی به موضوع وحدت اسلامی بین افراد جامعه اشاره کرد و اذعان داشت: یکی از دغدغه های مهم جامعه پرداختن به وحدت و دوری از تفرقه است که زمینه ساز موفقیت و سربلندی خواهد بود.

 

کد خبر 1111798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha